Mediatraining

mediatrainingEen energieke houding, praten in oneliners en goed op beeld staan: u komt er een eind mee bij menig televisie-interview. Maar heeft u er ook genoeg aan als u onverwacht gevoelige vragen krijgt? Wij geloven van niet. Een interview valt of staat wat ons betreft niet alleen met de vorm, maar ook met de inhoud van uw verhaal. Het moet passen bij u en uw organisatie en bij voorkeur gericht zijn aan een relevant publiek. Onze mediatraining begint met een korte theoretische basis, gevolgd door praktische tools en tips. Deelnemers beoordelen onze mediatraining gemiddeld met een 8,3!

 

We oefenen met uiteenlopende interviewtechnieken; de gesprekken zijn realistisch, soms positief maar ook gericht op onderwerpen die gevoelig liggen voor uw organisatie. Heeft u vooraf thema’s en onderwerpen waarop u wilt trainen, dan houden wij daar rekening mee. Zo trainen we u zoveel mogelijk op maat. Na afloop van onze training bent u voorbereid op verschillende interviewvormen, kunt u zelf kernboodschappen formuleren en staat u journalisten professioneel te woord op een manier die bij u past. De oefeningen leggen we op beeld vast. 

 Mediatraining op maat

Onze visie
Een succesvol interview valt of staat wat ons betreft niet alleen met de vorm, maar ook met de inhoud. Er zijn allerlei trucjes aan te leren waarmee u het ontbreken van een goed verhaal kunt verbloemen. Veel sterker is het als u een interview gebruikt om uw boodschap bij een relevant publiek te laten landen. Identiteit, positionering, visie en missie spelen hierin een belangrijke rol.

Onze visie is dat elk interview dat u geeft, uw eigen verhaal moet zijn, passend bij uzelf en uw organisatie. U moet ook iets te zeggen hebben, anders streeft een interview zijn doel voorbij. Dus geen holle frasen of vage managementtaal, maar pakkende boodschappen die interessante input opleveren voor journalisten.

Kenmerken van onze mediatrainingen:

  • Maatwerk
  • Sterke focus op de inhoud van de boodschap
  • Interviews door ervaren journalisten Karel van de Graaf en Wouter Kurpershoek
  • Veel ruimte voor oefeningen
  • Interviews over realistische onderwerpen
  • Relevant voor interviews met alle typen media

Leerdoelen
Na afloop van de training kunnen deelnemers:

  • zichzelf goed voorbereiden op een interview;
  • journalisten op een professionele manier te woord staan en de regie houden; op een manier die bij hen past, waarbij zij authenticiteit en vertrouwen uitstralen en waar zowel hun eigen organisatie als de journalist iets aan heeft.
  • de vooraf zelf geformuleerde leerdoelen nemen we mee in onze trainingen.

Meer informatie? Bel ons op 010 456 78 49 of vul onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact met jou op!


Mediatraining aanvragen

Na het invullen van onderstaand formulier neemt onze mediatrainer zo snel mogelijk contact met je op.
Please let us know your name.
Please let us know your email address.
Ongeldige invoer
Please write a subject for your message.
Please let us know your message.


 

Lees ook:

 - 7 valkuilen en tips voor woordvoerders                                                                                   

Bekijk het volledige trainingsaanbod van Sterk Werk Academy:           

Social media training
Workshop crisiscommunicatie