Crisiscommunicatie                                                               24/7 crisiscommunicatie

Acuut ondersteuning nodig? Wij zijn 24/7 bereikbaar

  • Tijdens kantooruren: 010 456 78 49
  • Buiten kantooruren: 06 475 87 045
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bent u voldoende voorbereid op een crisis of calamiteit? Weet u wat te doen bij een recall, datalek, reorganisatie of andere spoedeisende situatie? Wij helpen u bij uw voorbereiding op een crisis. Ook als het onverhoopt misgaat zijn wij er voor u. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week. Bel of mail ons en vertel ons wat er speelt.

Een crisis of calamiteit komt altijd ongelegen. Snel handelen is cruciaal: alle ogen zijn op uw organisatie gericht; de ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op. Medewerkers, klanten, pers en publiek willen duidelijkheid. Wat is er gebeurd? Wat moeten zij doen? En wat gaat ú doen?

Communiceren ten tijde van crisis
Wij helpen u bij een crisis met uw communicatie naar personeel én de buitenwereld. We volgen tot op de komma wat op (social) media over uw organisatie gezegd wordt en anticiperen daarop. Met heldere, eerlijke en empathische communicatie brengen we de rust terug. Is de crisis voorbij? Dan evalueren en analyseren we het voorval samen met u.

Gedegen voorbereiding
Een gedegen voorbereiding is goud waard bij een crisis. Organisaties met een crisisteam en crisiscommunicatieplan paraat, hebben een situatie sneller onder controle. Wij helpen u vooraf issues te inventariseren en scenario’s uit te werken. Ook geven we workshops in crisiscommunicatie.

VRAAG INFORMATIE AAN                  VRAAG OFFERTE AAN


Communicatie bij reorganisatie, fusie of overname

Heldere communicatie in roerige tijden

Een fusie, een overname of een reorganisatie: positief of negatief nieuws, het legt de reputatie van je organisatie onder een vergrootglas. Bij je klanten, je aandeelhouders, je concurrenten, de media en misschien nog wel het belangrijkste: bij alle medewerkers. Een dergelijke verandering heeft vaak enorme impact op alles en iedereen. Het laatste wat je op dat moment kunt gebruiken, is negatieve publiciteit, klanten die wegvallen of personeel dat afhaakt. Een fusie, overname of reorganisatie is geen lichtvaardig besluit. Goede communicatie is daarom cruciaal. 

Lees meer

Acute crisiscommunicatie

Een acute crisis? Wij kunnen u helpen. We verdiepen ons meteen in uw probleem en stellen samen met u de directe gevolgen vast voor alle belanghebbenden. Vervolgens stellen we samen de kernboodschap op – indien nodig met varianten daarop voor elke doelgroep die door uw crisis wordt geraakt. Snel, transparant en helder communiceren is altijd het uitgangspunt. Samen met u zorgen we dat de situatie voor iedereen helder is dat alle betrokkenen weten wat zij moeten doen. Ons team mediamonitoring geeft direct een totaaloverzicht van wat er over uw organisatie wordt gezegd en geschreven: online, op social media, in de gedrukte pers, op de radio én op televisie. We houden de berichtgeving scherp in de gaten zolang uw crisis duurt. Is de crisis voorbij? Dan evalueren en analyseren we samen met u het voorval en doen we aanbevelingen ter verbetering van uw crisiscommunicatie.

Crisiscommunicatieplanning en –voorbereiding

Voorbereiding is het halve werk in geval van een crisis, calamiteit of reorganisatie. Zonder preventieve maatregelen, crisiscommunicatieplannen en getrainde mensen is het meestal niet te doen om in één keer snel, transparant en helder te communiceren. Dat wordt wel van u verwacht. Met een stresstest toetsen wij direct in hoeverre uw organisatie op dit moment is voorbereid op een crisis. We stellen samen met u een draaiboek op zodat iedereen in uw organisatie weet wat hij of zij bij een crisis dient te doen.