Communicatie bij reorganisatie, fusie of overname

Heldere communicatie in roerige tijden

Een fusie, een overname of een reorganisatie: positief of negatief nieuws, het legt de reputatie van je organisatie onder een vergrootglas. Bij je klanten, je aandeelhouders, je concurrenten, de media en misschien nog wel het belangrijkste: bij alle medewerkers. Een dergelijke verandering heeft vaak enorme impact op alles en iedereen. Het laatste wat je op dat moment kunt gebruiken, is negatieve publiciteit, klanten die wegvallen of personeel dat afhaakt. Een fusie, overname of reorganisatie is geen lichtvaardig besluit. Goede communicatie is daarom cruciaal. 

Sterk Werk Communicatie & Content Marketing heeft ruime ervaring in het communicatief begeleiden van een fusie, overname of reorganisatie. We denken mee met de communicatie-strategie en mogelijke scenario’s. Helpen de kernboodschappen te formuleren; duidelijk en empathisch. Stellen speaking points, Powerpoints en Q&A’s op voor woordvoerders, management en accountmanagers. Trainen deze waar nodig. Zetten de stakeholders in de juiste informatievolgorde. Zorgen voor glasheldere communicatie, zowel intern als extern. Allemaal met het doel om uw organisatie sterker te maken.

Vraag gerust naar onze referenties of maak vrijblijvend een afspraak met een van onze consultants. U kunt ons het beste bereiken door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of te bellen naar 010 456 78 49. 

Afbeelding fusie, overname, reorganisatie

 

Lees ook onze SterkWerkVersterker:                                             

- Tips bij fusie, overname of reorganisatie

                                   

Bekijk het volledige trainingsaanbod van Sterk Werk Academy:

- Workshop Crisiscommunicatie

- Mediatraining