Hoe defensie ons van de nieuwe straaljager laat houden

JFS PR Campagne

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

"De luchtmacht pakt groot uit met haar nieuwe gevechtstoestel. Maar liefst 75.000 mensen zagen de piloten landen op de basis in Leeuwarden. Daarnaast pronkt het leger op 10 en 11 juni met de JSF's op de Luchtmachtdagen en maken ze een rondvlucht langs alle Nederlandse bezienswaardigheden. Een verdraaid goede PR-tour.

Communicatiemix

Sietse Pots, managing director bij Sterk Werk Communicatie uit Rotterdam, ziet een 'breed ingestoken campagne met een brede communicatiemix': social media, persberichten, piloten die hun verhaal vertellen bij RTL Late Night en interviews met luchtmachtpersoneel op de site van Defensie. "Zo krijgen niet alleen de harde feiten en cijfers aandacht, maar wordt ook de beleving eromheen geprikkeld. Er wordt geprobeerd een gevoel van trots te kweken."

Authentiek

Puur vanuit professioneel oogpunt lijkt het al met al een goed doordachte en uitgevoerde campagne, meent Pots. Dat het ministerie hiervoor eigen nieuwskanalen en gratis publiciteit heeft ingezet, maakt het ook nog eens een relatief voordelige aangelegenheid. "Een reclamecampagne was veel duurder geweest en is beslist minder authentiek."

Via deze link leest u het hele artikel: http://www.ad.nl/nieuws/hoe-defensie-ons-van-de-nieuwe-straaljager-laat-houden~ab1b04bf/