SterkWerkVersterkers: 8 Tips voor Viral Marketing

SterkWerkVersterkers: 8 Tips voor Viral Marketing

Jouw video, foto of illustratie die meer dan een miljoen keer is bekeken en de wereld overgaat. Wie wil dat nou niet? Een boodschap die anderen zo leuk vinden dat het hen enthousiasmeert om deze door te sturen aan vrienden, die het vervolgens ook weer doorsturen naar hun vriendenkring enzovoorts…. Dit inmiddels bekende fenomeen noemen we viral marketing, de digitale versie van mond-tot-mond reclame die met de groeiende populariteit van social media, wereldwijd een enorme vlucht heeft genomen.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Tips bij fusie, overname of reorganisatie

SterkWerkVersterkers: Tips bij fusie, overname of reorganisatie

Een fusie, een overname of een reorganisatie: positief of negatief nieuws, het legt de reputatie van je organisatie onder een vergrootglas. Bij klanten, aandeelhouders, concurrenten, de media en misschien nog wel het belangrijkste: bij alle medewerkers. Een dergelijke verandering heeft vaak enorme impact op alles en iedereen. Het laatste wat je op dat moment kunt gebruiken, is negatieve publiciteit, klanten die wegvallen of personeel dat afhaakt.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: do's & don'ts bij het gebruik van beeld op social media

SterkWerkVersterkers: do's & don'ts bij het gebruik van beeld op social media

We leven in een beeldcultuur. In de race om aandacht op social media scoort ‘rijke’ content vrijwel altijd het best. Show, don’t tell is hier het credo. Maar dat beseffen steeds meer merken. Hoe zorg je dat jouw beeld maximaal effect sorteert? En welke valkuilen moet je absoluut vermijden? In deze SterkWerkVersterker zetten we de belangrijkste tips voor je op een rij.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts op social media bij een crisis

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts op social media bij een crisis

Sterk Werk PR & Corporate Communicatie geeft tips om communicatiewerk te versterken. Door social media zijn crises sneller zichtbaar en is je reputatie snel beïnvloed. Een goede social media strategie is daarom essentieel in de communicatie over een crisissituatie. Elke crisissituatie heeft zijn eigen bijzonderheden en vraagt om een andere aanpak. Er is echter een aantal do’s en don’ts op het gebied van social media die tijdens iedere crisissituatie van belang zijn.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor een goede creatieve briefing

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor een goede creatieve briefing

Beelden zeggen vaak meer dan duizend woorden, maar hoe kom je tot het juiste beeld? Ontwerpers helpen graag een handje. In onderstaande infographic geven we enkele do’s en don'ts voor een goede creatieve briefing.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Tips voor een sterke nieuwsbrief

SterkWerkVersterkers: Tips voor een sterke nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een haast onmisbaar middel in een goede communicatiemiddelenmix. Een nieuwsbrief lijkt op het eerste gezicht een misschien wat ouderwets middel (want: eenzijdig ‘zenden’), maar wanneer je het op de juiste manier inzet is het nog steeds een ideale manier om klanten (en collega’s) op de hoogte te houden van ontwikkelingen binnen je bedrijf, relaties op te bouwen met nieuwe prospects en traffic te genereren naar je website.

Hoe haal je het meeste uit een nieuwsbrief, en wat zijn hierbij de do’s & don’ts? Wij zetten ze voor je op een rijtje:

Lees meer

SterkWerkVersterkers: 7 valkuilen voor woordvoerders

SterkWerkVersterkers: 7 valkuilen voor woordvoerders

Een goede journalist weet hoe hij zijn gesprekspartner aan het praten krijgt. Want juist in datgene wat een woordvoerder liever niet zegt, zit vaak nieuwswaarde. De kunst is om slimme interviewtechnieken en -vragen tijdens een interview te doorzien. In deze SterkWerkVersterkers: 7 valkuilen waar je als woordvoerder uit de buurt moet blijven.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor online content

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor online content

Organisaties kiezen er steeds vaker voor om zelf online content uit te brengen. Over cijfers en ontwikkelingen binnen hun organisatie bijvoorbeeld, of over trends in hun sector. Een slimme keuze: online content verhoogt de conversie naar je website én geeft je organisatie kleur. Waar moet je op letten? In deze do’s en dont’s zetten we de belangrijkste uitgangspunten op een rij.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor persberichten

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor persberichten

Het traditionele persbericht is al menigmaal ‘dood’ verklaard. Toch blijft het een zeer effectief middel om in korte tijd grote aantallen media-outlets en journalisten te bereiken. Cruciaal voor uiteindelijk succes (lees: publicaties) is dat jouw persbericht opvalt in de enorme, continue nieuwsstroom die journalisten dagelijks bereikt. Je hebt op voorhand één voordeel: redacties worden overspoeld met irrelevante en slecht opgestelde nieuwtjes. Volg je onderstaande do’s & don’ts op bij het schrijven van jouw bericht, dan groeien je kansen op interviews en publicaties significant.

Lees meer