Nieuws
Lees onze blogs, kijk- en luistertips die onder andere gaan over communicatie, contentmarketing, interne communicatie, crisiscommunicatie en public relations.
Daarnaast publiceren we ook whitepapers. Die gaan nog een stapje dieper op de materie in.
Het belang van goede content(marketing)
Content is de ruggengraat van elke effectieve marketingstrategie. Het is een manier om de boodschap van een organisatie op een verleidelijke en aansprekende manier over te brengen aan de doelgroep. Maar content is meer dan alleen maar een middel om de aandacht van de doelgroep te trekken. Het speelt namelijk een cruciale rol in de verdere groei en ontwikkeling van een organisatie.
Generatie Z: wereldwijs, voorzichtig en leergierig
Mensen geboren tussen 1995 en 2015 noemen we Generatie Z of Gen Z. Ze zijn digital natives terwijl elektronica voor eerdere generaties een luxe was. Deze groep bereiken en aan zich binden vereist communicatief Gen Z-maatwerk.
Is een crisis nog wel een crisis?
Is een crisis nog wel een crisis? Het woord dat je het afgelopen jaar overal tegenkwam. Er lijkt een soort devaluatie van de term crisis te zijn ontstaan. Wij hebben als maatschappij de afgelopen periode te maken met grote onrusten en problemen. Daar kunnen we niet omheen. Maar door nu overal het etiquette crisis op te plakken, blijven we in een overlevingsmodus staan en blijft de druk op de ketel enorm.
Hoe worden nieuwsmijders weer nieuwsfan?
Ik ben een nieuwsjunk. Voor mij geen dag zonder nieuws. Toch betrap ik me er de laatste tijd steeds vaker op dat ik sneller zapp of skip bij slecht nieuws. Groeit in mij de nieuwsmijder of word ik een bewuste nieuwsconsument die je bovendien ook op gezette tijden op positief nieuws mag trakteren?
Uiteindelijk is de beslissing om te vergeven een persoonlijke beslissing
Tijdens Kerst komen we allen tezamen. Of toch even niet? Een jaarlijks terugkerend thema voor vele families. Kan ik je vergeven of staat iets een gezamenlijk Kerstdiner in de weg? Niet alleen op persoonlijk , maar ook op zakelijk niveau.
Communicatieve revolutie door AI
Het communicatievakgebied bevind zich midden in een revolutie door het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). Is dit het begin van het einde van de communicatieadviseur of wordt het (schrijf)werk er alleen maar makkelijker op gemaakt? Consultant Juliette Bindt gaat op onderzoek uit.
Open inschrijving: Leren omgaan met media
Omgaan met media kan je leren. De kans dat je als organisatie wordt benaderd door lokale of regionale media is groot. Op onze inspirerende trainingslocatie in het Kralingse bos in Rotterdam leer je in 1 dagdeel de basisvaardigheden omgaan met media.
Hoe ervaart een stagiaire het bedrijfsleven?
Veel studenten zijn nog onbekend met de ‘volwassen’ werkwereld. Stagiaire Vera deelt haar ervaringen over het bedrijfsleven.
Overvaljournalistiek is de communicatieve Champions League
Overvaljournalistiek. Zonder meer de meest lastige vorm van woordvoering. Het kan echter iedere organisatie overkomen. Het overkwam Dick van Gooswilligen deze week toen het consumentenprogramma Radar bij een klant op de stoep stond. Directe hulp was nodig, maar wat doe je dan?