Je reputatie is niet pro-Bono

Je reputatie is niet pro-Bono

Sietse Pots, managing director

Reputatie komt te voet en vertrekt te paard. Een tegeltjeswijsheid werd de afgelopen weken weer bewaarheid. Het imago van Kevin Spacey stortte door #metoo in amper een week ineen als een kaartenhuis. Deze week moet Bono – de zanger van U2 - het ontgelden: uit de Paradise Papers blijkt dat de zanger naast wereldverbeteraar ook belastingontwijker is. 

Lees meer

Ho, stock! De 10 meest gebruikte stockfoto’s en een origineler alternatief

Niels van der Plas, Consultant


Zeg eens eerlijk, is de afbeelding hierboven voor jou een feest van herkenning? Of krijg je er juist lichte jeuk van, net als ik? Eerlijk is eerlijk, ze hebben effect: afbeeldingen van hoge kwaliteit leveren maar liefst 150% meer retweets op en 230% meer shares op Facebook, zo blijkt uit onderzoek van HubSpot. Ook het LinkedIn marketing team ziet dat zowel de engagement als click-through rates stijgen bij gebruik van content met beeldmateriaal van hoge kwaliteit.

Lees meer

Wanneer "geen commentaar" wél het juiste antwoord is

Wanneer

Meeuwes de Ruiter, Consultant en Mediatrainer

Vorige week lag onze whitepaper over woordvoering op de mat. De titel: Waarom “geen commentaar” nooit een goed antwoord is. Voor de liefhebber: in ruil voor je emailadres hier gratis te downloaden: http://sterkwerk.nl/whitepaper-7-tips-voor-woordvoerders.

Lees meer

ZWARTEPIETEN OVER ZORGBUDGETTEN: NA EEN HETE HERFST VOLGT EEN KOUDE WINTER

ZWARTEPIETEN OVER ZORGBUDGETTEN: NA EEN HETE HERFST VOLGT EEN KOUDE WINTER

Sietse Pots, Managing Director

Hoewel communicatie (nog) geen exacte wetenschap is, zijn er enkele wetmatigheden die zich met name tegen het einde van het jaar telkens manifesteren. Ik som er een paar op:

Lees meer

OP SAFARI NAAR STERK WERK

OP SAFARI NAAR STERK WERK

Isa de Pooter, Consultant

Ruim vijftig studenten van de Hogeschool Rotterdam luisterden dinsdag aandachtig naar drie van mijn nieuwe collega’s van de Sterk Werk Communicatie Groep. Uit eigen ervaring weet ik hoeveel er op je afkomt als eerstejaars communicatiestudent. Termen als positionering, crisiscommunicatie, content marketing en arbeidsmarktcommunicatie vliegen je dagelijks om de oren. Je vraagt je vaak af: wat houden ze in? En hoe weet je zeker dat je écht leuk vindt waarvoor je nu studeert? 

Lees meer

Data of gevoel: waarop baseer jij je communicatieplan?

Data of gevoel: waarop baseer jij je communicatieplan?

Sietse Pots, Managing Director

Strand, zon, tijd voor vrienden en familie: een paar weken totaal andere dingen doen zorgt voor een leeg hoofd, een uitgerust gevoel en enthousiasme om weer aan het werk te gaan. Met dat opgeladen gevoel maken veel mensen direct na hun vakantie alweer plannen voor het komende jaar. Ook de business-, marketing- en communicatieplannen van organisaties krijgen vaak na de zomer vorm.

Lees meer

Assemblagelogo's: volgt 'u' ook?

Assemblagelogo's: volgt 'u' ook?

‘Beter goed gejat dan slecht bedacht’ lijkt een motto dat ook nogal eens voor logo’s opgaat. Die indruk krijg je in elk geval bij het zien van onderstaande exemplaren. Stuk voor stuk zijn ze opgebouwd uit kleinere icoontjes die symbolisch of fysiek naar het evenement, bedrijf of merk in kwestie verwijzen. Door de wildgroei aan ‘assemblagelogo’s’ staan ze steeds minder op zichzelf. Dat zorgt al langer voor discussie. Wat ís de kracht van assemblagelogo’s? En hoe bijzonder is kopieergedrag als het om vormgeving gaat?

Lees meer

Links handig? Zes willekeurige feiten over linkshandigen

Links handig? Zes willekeurige feiten over linkshandigen

Gert Hofsteenge, (linkshandig) 

Wat hebben Da Vinci, Michelangelo, Escher en Mozart gemeen? Zeker, het zijn creatievelingen. Maar ze waren ook alle vier linkshandig. Is dat toeval of zijn creatieve mensen inderdaad vaker linkshandig? *

Zondag 13 augustus is linkshandigendag. Een paar interessante feiten:

Lees meer

LinkedIn Learning: online trainingstool en kans voor content marketing

LinkedIn Learning: online trainingstool en kans voor content marketing

Niels van der Plas, Consultant bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

‘Hiermee neemt uw carrière echt een sprong’, ‘must-haves voor jouw marketingstrategie’, ‘Haal jij het maximale uit je carrière?’ en ‘want to grow your business online?’  Het zijn zomaar enkele gesponsorde posts die ik regelmatig op LinkedIn voorbij zie komen. Het aanbod van e-books, trainingen, cursussen, workshops en masterclasses is oneindig en de prijzen liegen er vaak niet om. Hoe maak je een keuze uit dit reusachtige aanbod en op welke andere manieren blijf je met LinkedIn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied?

Lees meer

Waarom Trump (nog) geen nieuwe communicatiedirecteur nodig heeft

Waarom Trump (nog) geen nieuwe communicatiedirecteur nodig heeft

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Na amper 10 dagen nam het Witte Huis alweer afscheid van zijn communicatiedirecteur Anthony Scaramucci. Een slimme zet, want met Trump als president is elke communicatiedirecteur overbodig. Als ze er dan toch een willen aanstellen, dan heeft Barron Trump (11 jaar) de beste papieren.

Lees meer

Air France-KLM: welke vleugel breekt het eerst?

Air France-KLM: welke vleugel breekt het eerst?

Bard Borger, Consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Tweeledig nieuws gisteren, verpakt in één bericht: uit een intern, uitgelekt rapport (1) blijkt dat leidinggevenden twijfelen aan de houdbaarheid van Air France-KLM (2). Het wantrouwen tussen de medewerkers van de twee luchtvaartmaatschappijen is groot, dertien jaar na de fusie die destijds al beladen was. Verbazingwekkend is het niet dat het rapport is uitgelekt. Maar waarom werkt de samenwerking niet?

Lees meer

Luister niet te goed naar je mediatrainer

Luister niet te goed naar je mediatrainer

Meeuwes de Ruiter, Consultant en Mediatrainer bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Een interview is geen gesprek. Iedere vraag is een kans om jouw verhaal te vertellen. Neem vragen daarom niet te letterlijk, maar neem de leiding in een interview. Het zijn allemaal lessen die ook wij met de deelnemers van onze mediatrainingen behandelen. Toch kun je ook té goed luisteren naar al die tips.

Lees meer

Kabinetsformatie: vervang verslaggever door robot

Vraag: “Hoe verlopen de gesprekken?”
Antwoord: “Ik kan daar niets over zeggen.”

Lees meer

Grassroots communicatie: ruim baan voor de specialist en de lokale held

Grassroots communicatie: ruim baan voor de specialist en de lokale held

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Je verkent maandenlang de markt, bedenkt ideeën die naadloos aansluiten bij de praktijk en komt met een oplossing die je klanten een flinke stap verder helpt. Om vervolgens die vervelende directeur die je in die maanden op geen enkele manier heeft ondersteund, in de media te zien ‘shinen’ met jouw project.

Lees meer

Uitbreiding Sterk Werk Communicatie team

Uitbreiding Sterk Werk Communicatie team

Niels van der Plas en Christo Klumper in dienst bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Rotterdam, 17 mei 2017 – Sterk Werk Communicatie & Content Marketing breidt zijn team per direct uit met Niels van der Plas (24) en Christo Klumper (25). De gelijktijdige aanstelling van de twee tekent de snelle groei die het bureau momenteel doormaakt.

Lees meer

Ontslagbrief FBI-baas Comey: don't mention the war!

Ontslagbrief FBI-baas Comey: don't mention the war!

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

‘Don’t mention the war’ bitste Basil Fawlty zijn Spaanse ober Manuel toe toen er Duitse gasten arriveerden in Fawlty Towers. Wat volgde was een aaneenschakeling van vaak onbedoelde toespelingen op de Tweede Wereldoorlog, tot razernij van de Duitse hotelgasten. Door er met alle macht niet de nadruk op te willen leggen, werd de oorlog juist het onderwerp van vrijwel ieder gesprek.

Lees meer

Steeds meer Engels: don't worry

Bedreigt het Engels echt de Nederlandse taal? Niet of nauwelijks, zo concluderen onderzoekers van het Meertens Instituut, de Taalunie en de Universiteit Gent. ‘Als het van de attitudes afhangt, is het Nederlands een zeer vitale taal met uitstekende overlevingskansen voor de toekomst,’ laten ze weten in hun rapport dat vandaag verschijnt. Dat schrijft Trouw vandaag.

Lees meer

Brullen om genade: waarom Hyballa's toespraak maar ten dele hielp

Brullen om genade: waarom Hyballa's toespraak maar ten dele hielp

Bard Borger, Consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Niet alleen sport zelf is emotie; het leiderschap over een voetbalteam ook. Het recentste voorbeeld uit eigen land komt misschien wel van Peter Hyballa, de voormalig N.E.C.-trainer die maandag zijn ontslag kreeg bij de Nijmeegse club.

Lees meer

Virtuele Supersterren als Marketing Tool

Virtuele Supersterren als Marketing Tool

Annika Matto, assistent PR & Communicatie bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

De een gruwelt ervan, de ander omarmt de term: social influencer. Een influencer is actief op social media en heeft daar grote aantallen volgers. Wanneer je jezelf precies een social influencer kunt noemen is onduidelijk, maar wat vaststaat is dat een influencer een aanzienlijke invloed uitoefent op zijn of haar veelal jonge doelgroep. 

Lees meer

Het NOS-verkiezingsdebat in 15 oneliners

Het NOS-verkiezingsdebat in 15 oneliners

Meeuwes de Ruiter, Consultant en Mediatrainer bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Je visie samenvatten in één pakkende zin: veel politici beheersen deze kunst als geen ander. Met een pakkende oneliner zorgen ze ervoor dat hun visie beklijft. En ook de redacties zijn er naar op zoek; in de meeste gevallen is de oneliner zelfs het enige wat overblijft. Vandaar dat we ze oefenen in onze mediatraining. Mediatrainer en Consultant Meeuwes de Ruiter zette in willekeurige volgorde en zonder enige blijk van politieke voorkeur enkele oneliners op een rij die gisteren tijdens het afsluitende verkiezingsdebat ter sprake kwamen.

Lees meer

Salt Bae: de kracht van de meme

Salt Bae: de kracht van de meme

Pim Roggeveen, assistent PR & Content Marketing bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Het leven van de Turkse chef Nusret Gökce, beter bekend als Salt Bae, staat compleet op zijn kop. Het internet ontplofte na een gelikt filmpje op zijn Instagram, waarin hij een stuk vlees klaarmaakt en er vervolgens op sensuele wijze zout op strooit. Maar liefst 11 miljoen mensen hebben het filmpje inmiddels bekeken.

Lees meer

Help, een datalek!

Help, een datalek!

Collega Sietse Pots staat in de februari editie van Communicatie. Magazine na aanleiding van zijn blog over datalekken van vorig jaar. Lees het artikel hier (alleen voor leden).

Lees meer

Crisis op kookpunt voor Mandemakers

Crisis op kookpunt voor Mandemakers

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Wat doe je als twee populaire vloggers letterlijk een hoop stront over je heen gooien? Als vervolgens een dag later een vlogger van Libelle er een persoonlijk punt van maakt en - al filmend - wordt aangevallen door een van je medewerkers? Als op social media de bom barst en tv-programma's in de rij staan voor tekst en uitleg?

Lees meer

'Meeste bedrijfssites versturen gevoelige gegevens onveilig'

'Meeste bedrijfssites versturen gevoelige gegevens onveilig'

Uit onderzoek blijkt dat ruim acht op de tien bedrijfswebsites die persoonsgegevens van bezoekers verwerken, dat op onveilige wijze doen. Zo blijkt uit een vandaag verschenen artikel op NU.nl. De conclusie komt uit een onderzoek van domeinbeheerder SIDN en MKB Servicedesk. Deze cijfers bevestigen maar weer eens hoe belangrijk het is om je voor te bereiden op een mogelijk datalek. Collega Sietse Pots schreef er vorig jaar al een blog over. Lees het artikel van NU.nl en vergeet daarbij vooral niet de blog van Sietse.

Lees meer

Volkskrant: Teletekst is retro maar nog altijd springlevend

Volkskrant: Teletekst is retro maar nog altijd springlevend

Teletekst is nog altijd een springlevend fenomeen. Collega Bard Borger schreef er een tijdje geleden al een blog over. Nu concludeert ook de Volkskrant dat Teletekst onverwoestbaar is. Check de blog van Bard of lees het artikel in de Volkskrant!

Lees meer

Trump ingezworen zonder Twitter af te zweren

Trump ingezworen zonder Twitter af te zweren

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Nu Donald Trump is ingezworen als president, is het maar de vraag of hij zijn geliefde Twitter gaat afzweren. Vooralsnog blijft hij het gretig gebruiken. En met effect.

Lees meer

Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?

Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

In de week dat Michael van Gerwen zich kroonde tot wereldkampioen darten, is het vijftig jaar geleden dat de eerste reclame op de Nederlandse televisie te zien was. Via slechts enkele beschikbare zenders wisten merken met televisiereclames destijds een miljoenenpubliek te bereiken. Inmiddels is het maar de vraag of de klassieke tv-commercial, in de vorm zoals we die nu kennen, de pensioengerechtigde leeftijd gaat halen.

Lees meer

Teletekst: de levende dinosaurus, bekend van tv

Teletekst: de levende dinosaurus, bekend van tv

Bard Borger, Consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

RTL stopt op 1 april 2017 met RTL TEXT, meldde NOS gisteren in een kort bericht. De dienst is niet meer rendabel voor de commerciële zender; te weinig mensen gebruiken het nog. Dat het bekendere NOS Teletekst wél blijft, zal een opluchting zijn voor de vele fans die de televisiedienst nog steeds gebruiken. Inderdaad: vele fans. Teletekst bereikt wekelijks nog steeds miljoenen mensen, alleen al via tv. Hoe is dat succes te verklaren?

Lees meer

Een kerst vol emoties: vertel je verhaal

Een kerst vol emoties: vertel je verhaal

Veronique Lefel, Consultant bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Sinterklaas heeft afscheid genomen en is op weg terug naar Spanje, maar de slee van de kerstman staat alweer klaar. Traditioneel gaan de feestdagen gepaard met veel emoties. Zo worden we blij van het opzetten van de kerstboom, van de bekende Coca Cola-kerstreclames en bij het horen van kerstklassiekers als “Last Christmas” of “All I want for Christmas” op tv of radio. Emoties zijn ook kenmerkend voor het oudste communicatiemiddel in het bestaan van de mens: Het verhaal.

Lees meer

Wilders en Trump: slechte publiciteit bestaat niet

Veronique Lefel, Consultant en Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Vorige maand won Trump, tegen vele verwachtingen in, de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zijn communicatiestrategie, zoals eerder geanalyseerd door Sterk Werk en Monalyse, draaide vooral om het profiteren van zelf gegenereerde aandacht. Met gedurfde uitspraken tijdens debatten of op social media, wist hij de aandacht op zich te vestigen van media en publiek. Wanneer eenmaal de spotlight volledig op hem was gericht, maakte hij hier dankbaar gebruik van en schoof zijn campagne naar de voorgrond. Via zijn eigen kanalen (17 miljoen volgers op twitter bijvoorbeeld) kreeg hij de traditionele media er gratis bij.

Lees meer

Cybercrime en beurswaarde, laat je niet manipuleren

Cybercrime en beurswaarde, laat je niet manipuleren

Gert Hofsteenge, Directeur Strategie en Innovatie Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Onlangs kelderde de koers van het Franse bouwbedrijf Vinci op de beurs van Parijs, binnen 7 minuten, met maar liefst 18%. Volgens het Financieele Dagblad ging daarmee € 6.5 miljard aan beurswaarde verloren. Een nachtmerrie voor het bedrijf, een droomscenario voor lieden die koersen manipuleren.

Lees meer

Merken in de subtop: wees geen blinde volger, maar een zelfbewuste solist

Merken in de subtop: wees geen blinde volger, maar een zelfbewuste solist

Bard Borger, Consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Wat doe je als vierde bank van Nederland als de top-drie qua marktaandeel een straatlengte voorsprong op je heeft? Blijf je die kopgroep najagen of kies je je eigen koers?

Lees meer

SterkWerkVersterkers: 8 Tips voor Viral Marketing

SterkWerkVersterkers: 8 Tips voor Viral Marketing

Jouw video, foto of illustratie die meer dan een miljoen keer is bekeken en de wereld overgaat. Wie wil dat nou niet? Een boodschap die anderen zo leuk vinden dat het hen enthousiasmeert om deze door te sturen aan vrienden, die het vervolgens ook weer doorsturen naar hun vriendenkring enzovoorts…. Dit inmiddels bekende fenomeen noemen we viral marketing, de digitale versie van mond-tot-mond reclame die met de groeiende populariteit van social media, wereldwijd een enorme vlucht heeft genomen.

Lees meer

LuckyTViral

LuckyTViral

Pim Roggeveen, assistent PR en Content Marketing bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

LuckyTV, al jaren een begrip onder DWDD kijkers, had afgelopen maandag zijn eerste viral te pakken. De video, waarin het lijkt of Trump en Clinton ‘’Time of my Life’’ (dirty dancing) zingen tijdens het tweede Amerikaanse verkiezingsdebat is intussen miljoenen keren bekeken.

Lees meer

How to frame the people?

How to frame the people?

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Interessant nieuws vanochtend in de media. Uit onderzoek in opdracht van de NOS blijkt dat de helft van de Nederlanders pessimistisch is over de economie en het kabinet een 5,2 geeft. Tegelijkertijd geeft het kabinet aan dat Nederland sterker uit de crisis is gekomen en er financieel gezond voor staat.

Lees meer

How to eat an elephant?

How to eat an elephant?

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Issue management in kleine stapjes
Laatst stond er weer één voor me in Blijdorp. Heftig en groot. Je kunt er niet om heen. En, naarmate hij dichterbij komt ook wel een beetje angstaanjagend. Laat hem maar achter dat hek blijven. Niet iets om op je bordje te hebben. Er zijn eenvoudigweg geen bordjes berekend op olifanten.

Lees meer

Lees deze blog niet

Lees deze blog niet

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie en Content Marketing

Ben je toch begonnen met lezen? Interessant. Aangezien de kop helemaal niets zegt.

En daarmee alles.

Want je leest deze blog nog steeds. Vraag je eens af hoe dat komt.

Lees meer

Een crisis draagt geen polshorloge

Een crisis draagt geen polshorloge

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Herken je dat? Je hebt acuut je huisarts nodig, maar die blijkt alleen bereikbaar tussen 8 en 9. De huisartsenpost is alleen ‘s avonds en in de weekenden open. Bij de bank kun je alleen nog online terecht – vóór 21.00 uur, welteverstaan. Anders is de chat-hulp al naar huis.

Lees meer

Meldplicht Datalekken: communiceren als verplichting

Meldplicht Datalekken: communiceren als verplichting

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

De telefoon gaat. “Goedemiddag, met NOS Radio 1. Een van uw wetenschappers mailde ons zojuist een persrapport met onderzoeksresultaten. Daarin staan echter ook allerlei persoonsgegevens van de onderzoeksgroep zoals informatie over hun ziektebeeld. Kunt u bevestigen dat…”

Lees meer

Crisiscommunicatie, Dr. Phil weet raad.

Crisiscommunicatie, Dr. Phil weet raad.

‘Don’t wait until you’re in a crisis to come up with a crisis plan.’ – Phil McGraw

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Zodra je de kop van deze blog leest, denk je het waarschijnlijk meteen: daar komen ze weer met Dr. Phil op de proppen. De man die alles beter weet en elk probleem – hoe complex ook – binnen drie kwartier weet op te lossen. Een lichte irritatie bekruipt je. Mij vergaat het niet anders.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Tips bij fusie, overname of reorganisatie

SterkWerkVersterkers: Tips bij fusie, overname of reorganisatie

Een fusie, een overname of een reorganisatie: positief of negatief nieuws, het legt de reputatie van je organisatie onder een vergrootglas. Bij klanten, aandeelhouders, concurrenten, de media en misschien nog wel het belangrijkste: bij alle medewerkers. Een dergelijke verandering heeft vaak enorme impact op alles en iedereen. Het laatste wat je op dat moment kunt gebruiken, is negatieve publiciteit, klanten die wegvallen of personeel dat afhaakt.

Lees meer

Relatiedag CHIO 25 juni 2016

Relatiedag CHIO 25 juni 2016

Sterk Werk relatiedag

De Sterk Werk relatiedag op 25 juni tijdens het CHIO in het Kralingse bos was een groot succes. Indrukwekkende spring- en dressuurruiters waar iedereen van heeft genoten in de stralende zon. 

Lees meer

Kennissessie CHIO 23 juni 2016

Kennissessie CHIO 23 juni 2016

Sterk Werk kennissessie en Brand Launch Monalyse

Er viel genoeg te beleven bij de Sterk Werk Kennissessie op 23 juni tijdens het CHIO in het Kralingse bos. Tijdens de inspirerende paneldiscussie onder leiding van Geert Maarse bespraken Willemijn Zwiep (Deloitte), Jaap de Bruijn (VGZ) en Jon van Dongen (Monalyse) de laatste ontwikkelingen in het communicatievak en trends in social media & communicatie. Na afloop van de kennissessie konden de gasten proosten op de feestelijke lancering van Monalyse. De dag werd afgesloten met een gezellige borrel in het Stroodorp.

Lees meer

Aandacht Nederlandse media voor Trump groeit

Aandacht Nederlandse media voor Trump groeit

Minder publiciteit voor Clinton’s inhoudelijke campagne

 Rotterdam, 1 juli 2016 –Donald Trump domineerde ook in de maand mei de Nederlandse online media. De Republikeinse kandidaat werd in maar liefst 69% van alle Nederlandse online nieuwsberichten genoemd, een stijging van 16% ten opzichte van de voorgaande maand. Dit blijkt uit de ‘USA 2016 Monitor’, een inventarisatie die media-analisten van Monalyse uitvoerden in opdracht van Sterk Werk Communicatie & Content Marketing.

Lees meer

Hoe defensie ons van de nieuwe straaljager laat houden

Hoe defensie ons van de nieuwe straaljager laat houden

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

"De luchtmacht pakt groot uit met haar nieuwe gevechtstoestel. Maar liefst 75.000 mensen zagen de piloten landen op de basis in Leeuwarden. Daarnaast pronkt het leger op 10 en 11 juni met de JSF's op de Luchtmachtdagen en maken ze een rondvlucht langs alle Nederlandse bezienswaardigheden. Een verdraaid goede PR-tour.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: do's & don'ts bij het gebruik van beeld op social media

SterkWerkVersterkers: do's & don'ts bij het gebruik van beeld op social media

We leven in een beeldcultuur. In de race om aandacht op social media scoort ‘rijke’ content vrijwel altijd het best. Show, don’t tell is hier het credo. Maar dat beseffen steeds meer merken. Hoe zorg je dat jouw beeld maximaal effect sorteert? En welke valkuilen moet je absoluut vermijden? In deze SterkWerkVersterker zetten we de belangrijkste tips voor je op een rij.

Lees meer

Republikeinse presidentskandidaten krijgen veel meer aandacht in Nederlandse media dan Democraten

Republikeinse presidentskandidaten krijgen veel meer aandacht in Nederlandse media dan Democraten

Meer inhoudelijke Clinton scoort relatief weinig publiciteit ten opzichte van uitgesproken Trump. Donald Trump beheerst niet alleen in Amerikaanse media het debat. Ook in Nederlandse online media is het vooral Trump die de digitale nieuwsrubrieken haalt: hij wordt in maar liefst 53% van alle Nederlandse online nieuwsberichtgeving genoemd. Dit terwijl er sprake was van meerdere Amerikaanse kandidaten, waaronder Cruz, Rubio, Clinton en Sanders.

Lees meer

Trump’s campagnestrategie: free publicity

Trump’s campagnestrategie: free publicity

Blog door Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk PR & Corporate Communicatie
De verkiezingscampagne van Trump is in meerdere opzichten goedkoop. Niet alleen inhoudelijk, ook financieel lift Trump mee op de (social) media aandacht die hij zelf genereert. Adverteren is voor hem veel minder van belang, simpelweg omdat hij het minder nodig heeft.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts op social media bij een crisis

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts op social media bij een crisis

Sterk Werk PR & Corporate Communicatie geeft tips om communicatiewerk te versterken. Door social media zijn crises sneller zichtbaar en is je reputatie snel beïnvloed. Een goede social media strategie is daarom essentieel in de communicatie over een crisissituatie. Elke crisissituatie heeft zijn eigen bijzonderheden en vraagt om een andere aanpak. Er is echter een aantal do’s en don’ts op het gebied van social media die tijdens iedere crisissituatie van belang zijn.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor een goede creatieve briefing

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor een goede creatieve briefing

Beelden zeggen vaak meer dan duizend woorden, maar hoe kom je tot het juiste beeld? Ontwerpers helpen graag een handje. In onderstaande infographic geven we enkele do’s en don'ts voor een goede creatieve briefing.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Tips voor een sterke nieuwsbrief

SterkWerkVersterkers: Tips voor een sterke nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een haast onmisbaar middel in een goede communicatiemiddelenmix. Een nieuwsbrief lijkt op het eerste gezicht een misschien wat ouderwets middel (want: eenzijdig ‘zenden’), maar wanneer je het op de juiste manier inzet is het nog steeds een ideale manier om klanten (en collega’s) op de hoogte te houden van ontwikkelingen binnen je bedrijf, relaties op te bouwen met nieuwe prospects en traffic te genereren naar je website.

Hoe haal je het meeste uit een nieuwsbrief, en wat zijn hierbij de do’s & don’ts? Wij zetten ze voor je op een rijtje:

Lees meer

Strijd tegen verengelsing is als een poldersloot rond onze taal

Strijd tegen verengelsing is als een poldersloot rond onze taal

Bard Borger, Consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

De Engelse taal is een groeiende bedreiging voor ons eigen Nederlands, vindt Jan Roukens van de Stichting Nederlands. Vrijdag stelde hij in dagblad Metro dat Engelse woorden ons land belagen en dat daarmee ook onze samenleving verengelst; politici zouden in actie moeten komen om het Nederlands te redden. Gaat dat niet lijnrecht in tegen het wezen van taal – doorlopende verandering?

Lees meer

SterkWerkVersterkers: 7 valkuilen voor woordvoerders

SterkWerkVersterkers: 7 valkuilen voor woordvoerders

Een goede journalist weet hoe hij zijn gesprekspartner aan het praten krijgt. Want juist in datgene wat een woordvoerder liever niet zegt, zit vaak nieuwswaarde. De kunst is om slimme interviewtechnieken en -vragen tijdens een interview te doorzien. In deze SterkWerkVersterkers: 7 valkuilen waar je als woordvoerder uit de buurt moet blijven.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor online content

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor online content

Organisaties kiezen er steeds vaker voor om zelf online content uit te brengen. Over cijfers en ontwikkelingen binnen hun organisatie bijvoorbeeld, of over trends in hun sector. Een slimme keuze: online content verhoogt de conversie naar je website én geeft je organisatie kleur. Waar moet je op letten? In deze do’s en dont’s zetten we de belangrijkste uitgangspunten op een rij.

Lees meer

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor persberichten

SterkWerkVersterkers: Do's & don'ts voor persberichten

Het traditionele persbericht is al menigmaal ‘dood’ verklaard. Toch blijft het een zeer effectief middel om in korte tijd grote aantallen media-outlets en journalisten te bereiken. Cruciaal voor uiteindelijk succes (lees: publicaties) is dat jouw persbericht opvalt in de enorme, continue nieuwsstroom die journalisten dagelijks bereikt. Je hebt op voorhand één voordeel: redacties worden overspoeld met irrelevante en slecht opgestelde nieuwtjes. Volg je onderstaande do’s & don’ts op bij het schrijven van jouw bericht, dan groeien je kansen op interviews en publicaties significant.

Lees meer