Meet The Team: Joyce van Oudenaarden

door 15-09-21Blog

Het is weer tijd voor onze rubriek Meet the Team. Deze maand is het de beurt aan Office Manager Joyce van Oudenaarden (43). Joyce is sinds januari 2020 in dienst bij Sterk Werk en is als Office Manager de drijvende kracht achter ons bureau. Tijd voor een naderende kennismaking.

Waarom heb je voor het vak als Office Manager gekozen?

Ik heb niet perse voor het vak ‘Office Manager’ gekozen. Eigenlijk ben ik er ingerold. Nadat ik de middelbare school afrondde begon ik aan de opleiding ‘Horeca gastvrouw’. Uiteindelijk ben ik ook daadwerkelijk de horeca in gegaan. Ik vond dit leuk werk, maar niet iets wat ik tot ik oud was wilde doen. Mijn partner destijds moest heel vroeg uit zijn bed voor werk en kwam rond vier uur in de middag thuis. Ik daarentegen ging om vier uur in de middag pas naar werk, wat resulteerde in het feit dat het thuis niet heel gezellig werd. Ik ben toen op zoek gegaan naar een kantoorbaan.

Hoe ben je bij Sterk Werk terecht gekomen?

Bij mijn vorige werkgever had ik een beetje pech. Hier vond een reorganisatie plaats, waardoor ik op straat kwam te staan. Na die periode ben ik weer moeder geworden en ben daar lekker van gaan genieten. Op een gegeven moment nam een oud-medewerkster van Sterk Werk Communicatie contact met mij op via LinkedIn of ik interesse had om te komen werken als ‘Office Manager’ bij Sterk Werk Communicatie. Mijn eerste gedachte was: als een oud-medewerkster mij benadert om daar te komen werken, moet het wel een leuk bedrijf zijn. Van het één kwam het ander. Zodoende werk ik nu anderhalf jaar met veel plezier voor dit bedrijf.

Vertel eens wat meer over hoe je het werken bij Sterk Werk Communicatie ervaart

Het klinkt gek, maar horeca en Office Management verschilt niet heel veel van elkaar. Bij beiden beroepen ben je aan het zorgen en ontzorgen. Bij de één met een dienblad en bij de ander met je laptop. Het zorgen en ontzorgen van collega’s is hetgeen wat mij aanspreekt in mijn huidige vak.

Mijn werkzaamheden zijn leuk, omdat ik het ene moment bezig ben met het maken van een arbeidscontract, het andere moment een vergaderzaal aan het zoeken ben en dan stuur ik weer de facturen uit per email.

Voor het organiseren van een personeelsuitje, iemands afscheid of babyshower draai ik mijn hand niet om. Het is dan leuk om achteraf te horen dat iedereen het zo naar zijn of haar zin heeft gehad.

Wat is de belangrijkste communicatieles die je geleerd heb en iedereen wil meegeven?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik werk natuurlijk voor het leukste en beste communicatiebureau van Nederland, maar ieder zijn vak. Communicatiespecialist zal ik nooit worden. Ik ben namelijk de grootste flapuit die er bestaat. Mocht je hulp op het gebied van communicatie nodig hebben, verwijs ik je graag door naar mijn collega’s.

Waar zie jij jezelf over vijf jaar?

Ik heb geen idee waar ik mijzelf over vijf jaar zie. Hopelijk werk ik nog steeds bij Sterk Werk. Misschien hebben mijn collega’s mij zover gekregen dat ook ik het communicatievak onder de knie krijg. Wie weet!

Kan je iets leuks vertellen over jezelf buiten het werk om?

De horeca heb ik stiekem niet helemaal vaarwel gezegd. Heel af en toe help ik een goede vriendin in haar Ierse pub. Lekker biertjes tappen, Ierse Whisky schenken en ondertussen heerlijk kletsen over precies niks met de gasten. Hopelijk mag dat allemaal weer binnenkort zonder beperkingen of dergelijke.

 

Benieuwd naar de rest van ons team?

Bekijk hier het team van Sterk Werk!

Share This

Deel dit!

Deel dit verhaal op social - Snel en makkelijk hier