Meet The Team: Kenny de Vilder

door 14-07-21Blog

Het is weer tijd voor onze maandelijks rubriek Meet the Team. Deze keer is het de beurt aan onze consultant Kenny de Vilder (37). Kenny kwam in 2019 in dienst bij Sterk Werk en is in zijn functie verantwoordelijk voor veel geschreven content die wij verzorgen voor onze klanten.

Waarom heb je voor het communicatievak gekozen?

Om eerlijk te zijn: niet. Ik ben na mijn studie geschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam de culturele wereld ingerold en heb jaren bij musea gewerkt. Hier ging ik door de jaren heen steeds meer richting het marketing- en communicatievak. Toen ik in 2016 toe was aan wat anders, maakte ik de overstap naar BouwKennis, een marktinformatie- en marketingbureau voor de bouwsector. Hier heb ik 2,5 jaar als contentmarketeer gewerkt voordat ik vanaf maart 2019 bij Sterk Werk begon.

Vertel eens wat meer over hoe je het werken bij Sterk Werk Communicatie ervaart

In mijn functie schrijf ik veel, of nee, eigenlijk heel veel. Allerlei soorten content, variërend van persberichten tot whitepapers, brochures, blogs, interviewartikelen en teksten voor infographics, video of podcasts, noem het maar op. Om input op te halen, houd ik ook regelmatig interviews met inhoudelijke experts over allerlei onderwerpen. De ene keer over zonnepanelen, een andere keer over privacywetgeving, risicomanagement of artificial intelligence. Die variatie maakt het ook zo leuk. Wij werken voor klanten met vaak complexe onderwerpen. Je moet dus goed ingelezen zijn en dat zorgt dat je scherp blijft. En dat ik graag schrijf, helpt ook wel! Verder werk je bij Sterk Werk met collega’s die elk hun eigen specialiteit hebben en vul je elkaar daardoor goed aan.

Ik vind het interessant om complexe materie toch begrijpelijk op te schrijven en te zorgen dat onze klanten helder communiceren. Je leest soms zoveel onnodig onduidelijke stukken tekst, of ze zijn veel te langdradig of zwaar commercieel ingestoken, echt zonde vind ik dat. Het kan vaak korter, scherper en zonder dat wc-eendgehalte. Een frisse blik van buitenaf helpt vaak om dat te realiseren.

Wat bij mij voor voldoening zorgt is dat ik bijvoorbeeld een artikel schrijf over een complex onderwerp en hoor dat de klant er erg tevreden mee is. Ook het zoeken naar de beste vorm of aanpak om een boodschap te communiceren, vind ik interessant. Soms wil een klant X, terwijl Y eigenlijk beter past. Om dan samen tot een sterkere oplossing te komen en die te realiseren, is een mooi onderdeel van dit werk.

Wat is de belangrijkste communicatieles die je geleerd heb en iedereen wil meegeven?

Ik zou zeggen ‘keep it real’, ga niet onnodig onbegrijpelijke taal hanteren, waak voor teveel ‘wc-eend’ in je content en zorg altijd dat het relevant is voor je publiek.

Waar zie jij jezelf over vijf jaar?

Over vijf jaar schrijf ik ongetwijfeld nog steeds veel. Of dat bij Sterk Werk is, geen idee, ik plan niet zo ver vooruit. In de toekomst wil ik zeker nog eens de bureauwereld verlaten om bij een organisatie of bedrijf werken, maar daar is nog alle tijd voor. Daarnaast hoop ik ooit nog eens (de tijd te vinden om) een boek te schrijven, hopelijk ligt dat tegen die tijd in de winkels!

Kan je iets leuks vertellen over jezelf buiten het werk om?

Buiten het werk om ben ik een groot liefhebber van basketbal, met name de Amerikaanse profcompetitie NBA. Zelf speel ik geen basketbal meer, maar sport ik door te hardlopen en te boksen. Tot vorig jaar was ik mede-eigenaar van een blogplatform met verhalen over Amerika, variërend van reizen tot sport en cultuur. Toch weer dat schrijven! Nu ben ik bezig met het bedenken van een nieuw ‘hobbyprojectje’ en kan je me verder altijd wakker maken voor een goede jazzplaat of lekker speciaalbiertje!

 

Benieuwd naar de rest van ons team?

Bekijk hier het team van Sterk Werk!

Share This

Deel dit!

Deel dit verhaal op social - Snel en makkelijk hier