Selecteer een pagina

Blog

We doen ons werk niet alleen, we schrijven ook graag over onder andere communicatie, crisiscommunicatie en public relations. Houd de blog in de gaten en blijf op de hoogte.

Grassroots communicatie: ruim baan voor de specialist en de lokale held

Je verkent maandenlang de markt, bedenkt ideeën die naadloos aansluiten bij de praktijk en komt met een oplossing die je klanten een flinke stap verder helpt. Om vervolgens die vervelende directeur die je in die maanden op geen enkele manier heeft ondersteund, in de media te zien ‘shinen’ met jouw project. Het had zomaar je lot kunnen zijn als inhoudsspecialist of lokale held in 2010.

Lees meer

Ontslagbrief FBI-baas Comey: don’t mention the war!

‘Don’t mention the war’ bitste Basil Fawlty zijn Spaanse ober Manuel toe toen er Duitse gasten arriveerden in Fawlty Towers. Wat volgde was een aaneenschakeling van vaak onbedoelde toespelingen op de Tweede Wereldoorlog, tot razernij van de Duitse hotelgasten. Door er met alle macht niet de nadruk op te willen leggen, werd de oorlog juist het onderwerp van vrijwel ieder gesprek.

Lees meer

Het NOS-verkiezingsdebat in 15 oneliners

Je visie samenvatten in één pakkende zin: veel politici beheersen deze kunst als geen ander. Met een pakkende oneliner zorgen ze ervoor dat hun visie beklijft. En ook de redacties zijn er naar op zoek; in de meeste gevallen is de oneliner zelfs het enige wat overblijft. Vandaar dat we ze oefenen in onze mediatraining.

Lees meer

Salt Bae: de kracht van de meme

Het leven van de Turkse chef Nusret Gökce, beter bekend als Salt Bae, staat compleet op zijn kop. Het internet ontplofte na een gelikt filmpje op zijn Instagram, waarin hij een stuk vlees klaarmaakt en er vervolgens op sensuele wijze zout op strooit. Maar liefst 11 miljoen mensen hebben het filmpje inmiddels bekeken.

Lees meer

Crisis op kookpunt voor Mandemakers

Wat doe je als twee populaire vloggers letterlijk een hoop stront over je heen gooien? Als vervolgens een dag later een vlogger van Libelle er een persoonlijk punt van maakt en – al filmend – wordt aangevallen door een van je medewerkers? Als op social media de bom barst en tv-programma’s in de rij staan voor tekst en uitleg?

Lees meer

Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?

In de week dat Michael van Gerwen zich kroonde tot wereldkampioen darten, is het vijftig jaar geleden dat de eerste reclame op de Nederlandse televisie te zien was. Via slechts enkele beschikbare zenders wisten merken met televisiereclames destijds een miljoenenpubliek te bereiken. Inmiddels is het maar de vraag of de klassieke tv-commercial, in de vorm zoals we die nu kennen, de pensioengerechtigde leeftijd gaat halen.

Lees meer