Selecteer een pagina
BDO: Benchmark ziekenhuizen

BDO: Benchmark ziekenhuizen

BDO: Benchmark Ziekenhuizen

Communicatiestrategie, Public relations

BDO – Benchmark Ziekenhuizen

In de jaarlijkse Benchmark Ziekenhuizen onderzoekt BDO Accountants & Adviseurs (BDO) de financiële performance van de algemene ziekenhuizen en de Universitaire Medische Centra in Nederland. Doel van de benchmark is niet alleen een algemeen beeld te schetsen, maar ook de veerkracht van ziekenhuizen te bevorderen, cijfermatig inzicht te geven in de sector én houvast te bieden in de discussies over de noodzakelijke duurzame veranderingen in de zorg.

Onze bijdrage

Onze opdracht is om zoveel mogelijk media-aandacht voor BDO en de Benchmark Ziekenhuizen te realiseren. Met als bijkomend doel dat de accountants- en adviesorganisatie gezien wordt als specialist in de zorg en zodoende ook geraadpleegd wordt door politiek, media en zorginstellingen. Wij organiseren in samenwerking met BDO een persbijeenkomst. Wij selecteren de relevante journalisten om uit te nodigen voor deze bijeenkomst. Zij krijgen een door ons gemaakte persuitnodiging, waarna wij actief lobbyen om zoveel mogelijk media te interesseren. In deze bijeenkomst worden de resultaten gedeeld, krijgen journalisten de kans plenair vragen te stellen en één-op-een in gesprek te gaan met de experts. De begeleiding van deze interviews ter plaatse wordt door ons gedaan. Evenals de voorbereiding op de persvragen door middel van het gezamenlijk opstellen van een kernboodschap en een generale repetitie van de bijeenkomst waarin we ook oefenen met alle mogelijke vragen. Daarnaast maken en versturen wij een persbericht naar alle relevante media en ondersteunen we bij persvragen.

Resultaten

De gekozen aanpak sorteert effect; de persbijeenkomst wordt massaal bezocht en tientallen regionale en landelijke media publiceren jaarlijks over het onderzoek van BDO. Van de grootste landelijke dagbladen en hun regionale edities, de ANP-bulletins op radiozenders, interviews bij BNR Nieuwsradio, teletekstvermelding op 101 tot en met landelijke (en regionale) nieuwswebsites als nu.nl, het NOS-journaal, RTL Nieuws en actualiteitenrubrieken als Een Vandaag. De inhoudelijke experts van BDO kwamen in veel gevallen aan het woord. Daarnaast heeft het voor hen deuren geopend naar de politiek en zorginstellingen en weten media de specialisten van BDO te vinden.

ADP: Vakantiegeld

ADP: Vakantiegeld

ADP: Vakantiegeld

PR en contentmarketing

PR-campagne en doorlopende relevantie

HR- en salarisdienstverlener ADP staat bekend als de thought leader op het gebied van verloning. In de eerste week van januari berekent en presenteert ADP het effect van overheidsbeleid, nieuwe belastingtarieven, pensioenpremies en werkgeverslasten op het nettoloon. Naast deze grootschalige PR-campagne wil ADP ook de rest van het jaar op relevante momenten van zich laten horen.

Onze bijdrage

Tijdens onze wekelijkse meeting met het ADP-team van Sterk Werk ontstond het idee om in te haken op het vakantiegeld. Dit zouden de meeste Nederlanders aan het eind van die week ontvangen. We doken in de resultaten van het eerste loonstrookje in januari en recycleden de conclusie die ADP een paar maanden eerder al trok. Namelijk: hoewel het nettoloon voor vrijwel alle werknemers in 2019 stijgt, zou onder andere het vakantiegeld hoger belast worden. In de 24 uur die volgden, namen we contact op met de ADP-expert. Ook werkten we het persbericht uit en stemden we de inhoud en de cijfers af. Daarnaast maakten we een infographic en stuurden we het persbericht uit. Vervolgens belden we de meest relevante journalisten uit ons netwerk en coördineerden we de interviewverzoeken en persvragen die volgden.

Resultaten

Het vakantiegeld was op 22 en 23 mei 2019 met een cumulatief potentieel bereik van 13.650.052 Nederlanders hét nieuws van de dag. Niet alleen online en print, maar ook op radio en televisie kwam het onderwerp meermaals voorbij.

In totaal ging het om 128 media-items, van Nu.nl tot het AD, BNR Nieuwsradio en het NOS-journaal. In een aantal van deze items kwam ook een inhoudsexpert van ADP aan het woord. Als direct gevolg van deze media-aandacht, ontstond er een piek in het aantal unieke bezoekers op de ADP-website. Om die online traffic in goede banen te leiden, maakten wij samen met de ADP-expert ook een blog over dit thema met een duidelijke call-to-action voor HR-professionals.

Infographic rondom ‘Vakantiegeld 2019’ – ADP