Helpen aan een professionelere communicatieve organisatie
We kregen de kans samenhang aan te brengen tussen de verschillende communicatieafdelingen en de daar werkende professionals. Zo is er samenhang ontstaan tussen de communicatieafdelingen van het Leger des Heils centraal en decentraal. Om dat te realiseren mochten we een tijdlang één van onze communicatieprofessionals detacheren bij onze opdrachtgever. We kregen een helder beeld over de wensen van de organisatie, over het profiel van een nieuwe manager en de manier waarop specifiek kon worden ingespeeld op de cultuur.
De voorzitter van de Raad van Bestuur van het Leger des Heils, Cornel Vader vertelt enthousiast over Sterk Werk Communicatie: ‘Sterk Werk is er in geslaagd om samenhang aan te brengen tussen de verschillende communicatieafdelingen binnen onze organisatie. Daaruit is een nieuwe afdeling ontstaan met een nieuwe spirit die ook nog eens professioneler is.’
Voorbereid zijn op crises
Door beter samen te werken lukt het ook om nare situaties die zich voordoen het hoofd te bieden. Crisissituaties doen zich bij iedere organisatie voor, maar bij een complexe organisatie als het Leger des Heils misschien nog wel vaker. Immers, de doelgroep is niet altijd gemakkelijk te helpen, de mogelijkheden zijn beperkt en de acceptatie van de maatschappij loopt terug. Door een stevig team bij het Leger des Heils op te zetten dat zich met issues en crises bezighoudt, wordt nu beter ingespeeld op onverwachtse situaties en hoe daarmee om te gaan.