De contentbootcamp: je campagne ready in één week

Worstelt jouw organisatie ook met het creëren van content waardoor een campagne maar niet van de grond komt? Is er tijd tekort om goede en relevante artikelen te schrijven, podcasts te maken of video’s te produceren? Moeite met het maken van samenhangende content over complexe thema’s? Of loop je ertegenaan dat je interne experts geen tijd hebben voor het aanleveren van noodzakelijke input?

De contentbootcamp van Sterk Werk brengt hier verandering in en levert je binnen één werkweek de content op waarmee jij direct verder kunt!

Wat is de contentbootcamp?

Een korte, intensieve periode van één werkweek waarin onze consultants via interviews de input ophalen bij de vakinhoudelijke experts van jouw organisatie. Deze kennis werken we direct uit tot de gewenste contentmiddelen, die aan het eind van de werkweek beschikbaar zijn en ready to go: bijvoorbeeld voor het starten van je campagne, plaatsing op de website en social media of het aanbieden bij vakmedia.

Hoewel elke contentbootcamp altijd volledig maatwerk is, is de weekindeling globaal hetzelfde.

Bijvoorbeeld:

  • Maandag. Onze consultants interviewen experts van jouw organisatie over een complex thema. Dit doen we op locatie of volledig digitaal. We gaan echt de diepte in doordat we in een informele sfeer en met voldoende tijd het onderwerp bespreken.
  • Dinsdag en woensdag. Sterk Werk werkt de contentmiddelen uit. We schrijven bijvoorbeeld een whitepaper, blogs of artikelen, maken infographics of nemen een podcast of video op. Vooraf spreken we duidelijk af welke content er aan het eind van de week opgeleverd wordt, zodat iedereen weet waar we naartoe werken. Afhankelijk van de keuzes, zijn op deze dagen ook de experts van jouw organisatie betrokken.
  • Donderdag. De eerste versies van de content zijn gereed! Tijd om deze te reviewen, na te lezen/kijken/luisteren en van feedback te voorzien.
  • Vrijdag. Sterk Werk verwerkt de feedback en past de content waar nodig aan. Aan het eind van de dag leveren we de definitieve versies op.

Wat is de contentbootcamp?

Een korte, intensieve periode van één werkweek waarin onze consultants via interviews de input ophalen bij de vakinhoudelijke experts van jouw organisatie. Deze kennis werken we direct uit tot de gewenste contentmiddelen, die aan het eind van de werkweek beschikbaar zijn en ready to go: bijvoorbeeld voor het starten van je campagne, plaatsing op de website en social media of het aanbieden bij vakmedia.

Hoewel elke contentbootcamp altijd volledig maatwerk is, is de weekindeling globaal hetzelfde.

Bijvoorbeeld:

  • Maandag. Onze consultants interviewen experts van jouw organisatie over een complex thema. Dit doen we op locatie of volledig digitaal. We gaan echt de diepte in doordat we in een informele sfeer en met voldoende tijd het onderwerp bespreken.
  • Dinsdag en woensdag. Sterk Werk werkt de contentmiddelen uit. We schrijven bijvoorbeeld een whitepaper, blogs of artikelen, maken infographics of nemen een podcast of video op. Vooraf spreken we duidelijk af welke content er aan het eind van de week opgeleverd wordt, zodat iedereen weet waar we naartoe werken. Afhankelijk van de keuzes, zijn op deze dagen ook de experts van jouw organisatie betrokken.
  • Donderdag. De eerste versies van de content zijn gereed! Tijd om deze te reviewen, na te lezen/kijken/luisteren en van feedback te voorzien.
  • Vrijdag. Sterk Werk verwerkt de feedback en past de content waar nodig aan. Aan het eind van de dag leveren we de definitieve versies op.

Waarom kiezen voor de contentbootcamp?

  • Efficiëntie. Direct beschikken over content die in één week wordt gemaakt, in plaats van in weken of maanden. Je hebt alles in huis om bijvoorbeeld je campagne in één keer in te richten.
  • Tijdwinst. Experts hoeven slechts enkele momenten in hun agenda te reserveren om hun kennis te delen, in plaats van om de zoveel weken een uur. Dat maakt de drempel net wat lager.
  • Diepgang: complexe thema’s (denk aan energietransitie, digitale transformatie, wet- en regelgeving, mobiliteitsvraagstukken etc.) verdienen meer aandacht dan in een interview van een uur mogelijk is. De contentbootcamp biedt deze verdieping, zowel voor de experts die alles kunnen vertellen over een onderwerp, als voor onze consultants die zich de hele week in één thema verdiepen.

Waarom kiezen voor de contentbootcamp?

  • Efficiëntie. Direct beschikken over content die in één week wordt gemaakt, in plaats van in weken of maanden. Je hebt alles in huis om bijvoorbeeld je campagne in één keer in te richten.
  • Tijdwinst. Experts hoeven slechts enkele momenten in hun agenda te reserveren om hun kennis te delen, in plaats van om de zoveel weken een uur. Dat maakt de drempel net wat lager.
  • Diepgang: complexe thema’s (denk aan energietransitie, digitale transformatie, wet- en regelgeving, mobiliteitsvraagstukken etc.) verdienen meer aandacht dan in een interview van een uur mogelijk is. De contentbootcamp biedt deze verdieping, zowel voor de experts die alles kunnen vertellen over een onderwerp, als voor onze consultants die zich de hele week in één thema verdiepen.
 

Voor wie is de contentbootcamp geschikt? 

Bedrijven en organisaties, groot of klein, die met complexe thema’s te maken hebben. Of een campagne willen lanceren met bijbehorende contentmiddelen. Of bestaande kanalen van nieuwe content willen voorzien. Of de huidige content grondig willen updaten. Of zelf niet de tijd of capaciteit hebben om content te creëren. Kortom, voor wie niet?!

Contact

Meer weten over hoe de contentbootcamp past bij jouw communicatievraagstukken en -behoeften? Neem dan contact op, we denken graag mee over de beste invulling, op maat afgestemd op jouw organisatie!