Maak kennis met onze diensten

Wij brengen je dichterbij jouw uiteindelijke doel

Crisiscommunicatie

Zeg eens eerlijk: is uw organisatie klaar voor een recall, datalek of een ander incident? Nu heeft u nog tijd om na te denken, maar bij een echte crisis niet. Dan zijn in één klap alle ogen op uw organisatie gericht en wil de wereld weten wat er speelt – medewerkers, klanten, pers en publiek. Wat is er precies gebeurd? Wat moeten zij doen? En wat gaat ú als organisatie doen? Snel, maar ook zorgvuldig communiceren is in zo’n situatie cruciaal.

24/7 crisiscommunicatie

Acuut ondersteuning nodig? Wij zijn 24/7 bereikbaar

  • Tijdens kantooruren: 010 456 78 49
  • Buiten kantooruren: 06 475 87 045
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Communiceren ten tijde van crisis
Typerend voor een crisis is dat de ontwikkelingen razendsnel gaan. Nieuwe feiten komen op tafel, geruchten gaan rond. Hoe houdt u daar zicht op? En hoe houdt u regie in alle hectiek? Professionele hulp van buiten kan uw reputatie redden. Wij helpen u met uw communicatie naar personeel én de buitenwereld. We monitoren alle berichtgeving op (social) media nauwlettend. Met heldere, eerlijke en empathische communicatie brengen we de rust terug. Is de crisis voorbij? Dan evalueren en analyseren we het voorval samen met u. Van een crisis kunt u namelijk ook leren.

Gedegen voorbereiding
Een gedegen voorbereiding is goud waard bij een crisis. Situaties zijn bewezen sneller onder controle met hulp van een crisisteam en crisiscommunicatieplan. Gelukkig zijn bepaalde incidenten te voorspellen; ze dienen zich vroeg of laat een keer aan. Weet u niet zo 1-2-3 welke dat zijn? Laat ons helpen. Wij inventariseren uw meest waarschijnlijke issues en werken scenario’s voor u uit. Ook geven we speciale workshops in crisiscommunicatie. Tijdens onze mediatrainingen leert u wat u bij een crisis voor een draaiende camera zegt.

Ook als het tóch onverhoopt misgaat zijn wij er voor u. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week kunt bij ons voor acute ondersteuning terecht. Bel of mail ons en vertel wat er speelt. Onze consultants schakelen razendsnel.

 


Communicatie bij reorganisatie, fusie of overname

Heldere communicatie in roerige tijden

Een fusie, een overname of een reorganisatie: positief of negatief nieuws, het legt de reputatie van je organisatie onder een vergrootglas. Bij je klanten, je aandeelhouders, je concurrenten, de media en misschien nog wel het belangrijkste: bij alle medewerkers. Een dergelijke verandering heeft vaak enorme impact op alles en iedereen. Het laatste wat je op dat moment kunt gebruiken, is negatieve publiciteit, klanten die wegvallen of personeel dat afhaakt. Een fusie, overname of reorganisatie is geen lichtvaardig besluit. Goede communicatie is daarom cruciaal. 

Sterk Werk Communicatie & Content Marketing heeft ruime ervaring in het communicatief begeleiden van een fusie, overname of reorganisatie. We denken mee met de communicatie-strategie en mogelijke scenario’s. Helpen de kernboodschappen te formuleren; duidelijk en empathisch. Stellen speaking points, Powerpoints en Q&A’s op voor woordvoerders, management en accountmanagers. Trainen deze waar nodig. Zetten de stakeholders in de juiste informatievolgorde. Zorgen voor glasheldere communicatie, zowel intern als extern. Allemaal met het doel om uw organisatie sterker te maken.

 


Acute crisiscommunicatie

Een acute crisis? Wij kunnen u helpen. We verdiepen ons meteen in uw probleem en stellen samen met u de directe gevolgen vast voor alle belanghebbenden. Vervolgens stellen we samen de kernboodschap op – indien nodig met varianten daarop voor elke doelgroep die door uw crisis wordt geraakt. Snel, transparant en helder communiceren is altijd het uitgangspunt. Samen met u zorgen we dat de situatie voor iedereen helder is dat alle betrokkenen weten wat zij moeten doen. Ons team mediamonitoring geeft direct een totaaloverzicht van wat er over uw organisatie wordt gezegd en geschreven: online, op social media, in de gedrukte pers, op de radio én op televisie. We houden de berichtgeving scherp in de gaten zolang uw crisis duurt. Is de crisis voorbij? Dan evalueren en analyseren we samen met u het voorval en doen we aanbevelingen ter verbetering van uw crisiscommunicatie.

Crisiscommunicatieplanning en –voorbereiding

Voorbereiding is het halve werk in geval van een crisis, calamiteit of reorganisatie. Zonder preventieve maatregelen, crisiscommunicatieplannen en getrainde mensen is het meestal niet te doen om in één keer snel, transparant en helder te communiceren. Dat wordt wel van u verwacht. Met een stresstest toetsen wij direct in hoeverre uw organisatie op dit moment is voorbereid op een crisis. We stellen samen met u een draaiboek op zodat iedereen in uw organisatie weet wat hij of zij bij een crisis dient te doen. 

VRAAG INFORMATIE AAN                  VRAAG OFFERTE AAN

LEES OOK ONZE STERKWERKVERSTERKER:                                             

Tips bij fusie, overname of reorganisatie

                                   

BEKIJK HET VOLLEDIGE TRAININGSAANBOD VAN STERK WERK ACADEMY:

Workshop Crisiscommunicatie

Mediatraining


Direct. Relevant. Resultaat.

We zijn Rotterdams. Eerlijk, open en werkend met korte lijnen. Benieuwd naar onze aanpak?

Lees hier meer over onze werkwijze of bel 010-456 78 49