Selecteer een pagina

Contentmarketing

Van strategie tot uitvoering en meetbare resultaten

Contentmarketing is hot: de term komt overal voorbij in marketing- en communicatieland. Maar wat is het en wat kan je ermee als organisatie? Sterk Werk helpt je bij alle fases van contentmarketing én zorgt er ook voor dat jouw content bij de juiste doelgroep en journalisten onder de aandacht komt! Bekijk wat we voor jou kunnen betekenen. 

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan je doelgroep. Omdat je doelgroep zoekt naar informatie die hen verder helpt, word je met het slim inzetten van content beter gevonden. Contentmarketing is dan ook een inbound-benadering (waarmee je gevonden wordt door je publiek) en staat haaks op het (vaak doelloos) zenden van informatie.

Goede contentmarketing begint bij het bedenken van een contentstrategie. Vervolgens maak je een concreet contentplan en ga je dit uitvoeren én analyseren.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het inzetten van content (zoals blogs, whitepapers, infographics, animaties, video’s, artikelen etc.) om meerwaarde te bieden aan je doelgroep. Omdat je doelgroep zoekt naar informatie die hen verder helpt, word je met het slim inzetten van content beter gevonden. Contentmarketing is dan ook een inbound-benadering (waarmee je gevonden wordt door je publiek) en staat haaks op het (vaak doelloos) zenden van informatie.

Goede contentmarketing begint bij het bedenken van een contentstrategie. Vervolgens maak je een concreet contentplan en ga je dit uitvoeren én analyseren.

Waarom contentmarketing?

Content helpt je doelgroep met het oplossen van een probleem. Je vergroot hiermee namelijk hun kennis of je biedt relevante informatie. Het gevolg van de inzet van goede content is dat jouw organisatie beter gevonden wordt. Dat leidt tot kwalitatieve leads. Je wordt door jouw doelgroep gezien als expert of thought leader op een bepaald thema. Contentmarketing gaat ook hand in hand met PR. Zonder goede content heeft het weinig zin om veel publiciteit te zoeken. Je doelgroep gaat naar aanleiding van jouw publiciteit verder zoeken. Het is zonde als er vervolgens geen relevante informatie te vinden is! PR kan je content (nog) beter onder de aandacht brengen van je doelgroep en journalisten.

Wij zorgen ervoor dat de boodschappen in jouw PR en contentmarketing op elkaar aansluiten en jouw doelgroepen activeren.

Waarom contentmarketing?

Content helpt je doelgroep met het oplossen van een probleem. Je vergroot hiermee namelijk hun kennis of je biedt relevante informatie. Het gevolg van de inzet van goede content is dat jouw organisatie beter gevonden wordt. Dat leidt tot kwalitatieve leads. Je wordt door jouw doelgroep gezien als expert of thought leader op een bepaald thema.

Contentmarketing gaat ook hand in hand met PR. Zonder goede content heeft het weinig zin om veel publiciteit te zoeken. Je doelgroep gaat naar aanleiding van jouw publiciteit verder zoeken. Het is zonde als er vervolgens geen relevante informatie te vinden is! PR kan je content (nog) beter onder de aandacht brengen van je doelgroep en journalisten.

Wij zorgen ervoor dat de boodschappen in jouw PR en contentmarketing op elkaar aansluiten en jouw doelgroepen activeren.

Hoe wij jou helpen met contentmarketing?

Ons bureau loodst je door alle fasen van contentmarketing:

  • Samen de ideale contentmarketingstrategie bepalen voor het bereiken van jouw organisatiedoelen;
  • Een contentplan opzetten met relevante thema’s;
  • Concrete acties bepalen en die in een contentkalender gieten;
  • Content creëren (schrijven van teksten, maken van graphics en beeld);
  • De content verspreiden via relevante kanalen (website, social media, nieuwsbrief, platformen, etc.);
  • Waardevolle aandacht voor jouw kernboodschappen genereren, door middel van free publicity (PR, persberichten, perslobby);
  • Doorlopend monitoren en analyseren van de resultaten met Monalyse en jouw contentmarketingstrategie bijsturen.

PR als onderdeel van je plan

Investeer in naamsbekendheid en vertrouwen. Lees meer over hoe wij PR inzetten als onderdeel van je contentmarketingplan.

PR als onderdeel van je plan

Investeer in naamsbekendheid en vertrouwen. Lees meer over hoe wij PR inzetten als onderdeel van je contentmarketingplan.

Contact

Wij helpen je graag op weg met contentmarketing. Bel of mail ons voor een vrijblijvend intakegesprek.