Selecteer een pagina

Crisiscommunicatie

Communicatie is een onmisbaar instrument in de gereedschapskoffer van de crisismanager. Zowel vóór, tijdens als na een crisis laat hij met communicatie zien dat hij de situatie overziet. Hoe beter crisiscommunicatie is voorbereid, hoe beter de uitvoering. Het beste moment om met die voorbereiding te starten was gisteren. Het één na beste moment is vandaag.

Voorbereiding crisismanagement en -communicatie
In de voorbereiding op een crisis is voor veel organisaties enorme winst te boeken. Wat je zelden doet, doe je nu eenmaal zelden goed. Dat geldt helemaal voor crisismanagement en crisiscommunicatie. Crisisplannen helpen alleen als ze levend worden gehouden. Dat vereist dat medewerkers ze niet alleen lezen, maar ook doorléven. De beste crisisplannen blijven bij een crisis in de kast omdat iedereen ze kent en weet wat hij moet doen.

Wij kunnen u in alle stadia van uw voorbereiding helpen. Bijvoorbeeld bij:

  • het agenderen van crisiscommunicatie bij de directie;
  • het oefenen en trainen van een bestaand crisisplan;
  • het vinden van een manier waarop oefenen niet langer een ‘moetje’ is.

Ondersteuning tijdens een crisis
Heeft u een acute crisis? Via 06-47587045 staan we zeven dagen in de week, 24 uur per dag voor u klaar.

Wat weinig mensen weten is dat het verloop van een crisis voor 80% voorspelbaar is. Ervaring telt in deze fase dan ook dubbel. Die ervaring hebben wij, net als de skills voor de resterende 20%. Wij zijn er voor u op elk gewenst moment en voor elk niveau van ondersteuning. Denk aan:

  • strategisch advies (analyse, diagnose, communicatiestrategie);
  • uitvoerende ondersteuning (opstellen van statements, persberichten, Q&A’s etc.);
  • mediamonitoring (incl. social media) en media-analyse met onze eigen tool (Monalyse).

Herstellen na een crisis
Is de crisis voorbij? Dan is het zaak om het vertrouwen in uw organisatie te herstellen. Dat begint met goede zorg voor alle betrokkenen en heldere, tactvolle communicatie daarover. Voor uw eigen organisatie is het belangrijk om ook van de crisis te leren. Bij deze laatste, cruciale fase kan Sterk Werk u eveneens helpen.

Wij kunnen u onder meer helpen met:

  • een incident-reconstructie voor betrokkenen;
  • het opstellen van een goed communicatieplan specifiek voor deze fase;
  • statements t.b.v. (social) media
w
 

Kopje koffie?

Dit zijn de mensen die al het harde crisiswerk doen. Nou ja, bijna allemaal. Bel of mail een van hen voor meer informatie. Of praat met ons verder door over crisismanagement en crisiscommunicatie onder het genot van een kopje koffie.

Jaap Jochmann

Jaap Jochmann

Director Issue- & CRISISCOMMUNICATIE

      

Meeuwes de Ruiter

Meeuwes de Ruiter

Trainer & Consultant

      

Sietse Pots

Sietse Pots

Managing Director

      

Offerte aanvragen crisiscommunicatie

Copyright © Sterk Werk Communicatie & Contentmarketing