Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof?
Weet je welke stappen je moet ondernemen?
Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof? Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof?
Weet je welke stappen je moet ondernemen?
Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof? Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Crisisproof in drie stappen

Een crisis is niet alleen een bedreiging, maar ook een kans.
Het komt aan op het professioneel inzetten van crisiscommunicatie. Met goede crisiscommunicatie zijn crisissituaties te beheersen.

VOOR

Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd. Bereid je voor met een goed plan van aanpak en een crisisteam. En oefen vooral veel.

  • Crisisscenario’s analyseren en uitwerken
  • Opzetten en/of verbeteren van de crisisstructuur
  • Maken van een stakeholdersanalyse
  • Opstellen plan van aanpak
  • Oefening van het crisisteam met behulp van simulaties, trainingen en evaluaties

Meer over voorbereiden

Volg een mediatraining

Training Omgevingsanalyse

TIJDENS

Tijdens de crisis heb je een omgevingsanalyse, een concreet strategisch advies en een aanpak nodig.

  • 24/7 beschikbaar voor acute crisis: 06 – 475 87 045
  • Analyse, advies en aanpak
  • Omgevingsanalyse m.b.v. analisten van Monalyse
  • Onafhankelijke tegenspreker en sparringpartner
  • Aanvulling crisisteam, zowel op afstand als ter plaatse

Bellen: 06 – 475 87 045
Mailen: crisis@sterkwerk.nl

NA

Na afloop van de crisis is het noodzakelijk te evalueren, nazorg te bieden en te werken aan herstel van vertrouwen.
  • Evaluatie en onderzoek
  • Nazorg communicatie op de korte en lange termijn
  • Bouwen aan nieuw vertrouwen
  • Borging

Meer over evaluatie

Crisis oplossen in drie stappen

Een crisis is niet alleen een bedreiging, maar ook een kans. Het komt aan op het professioneel inzetten van crisiscommunicatie. Met goede crisiscommunicatie zijn crisissituaties te beheersen.

VOOR

Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd. Bereid je voor met een goed plan van aanpak en een crisisteam. En oefen vooral veel.

  • Crisisscenario’s analyseren en uitwerken
  • Opzetten en/of verbeteren van de crisisstructuur
  • Maken van een stakeholdersanalyse
  • Opstellen plan van aanpak
  • Oefening van het crisisteam met behulp van simulaties, trainingen en evaluaties

Over voorbereiden

Volg een mediatraining

Training Omgevingsanalyse

TIJDENS

Tijdens de crisis heb je een omgevingsanalyse, een concreet strategisch advies en een aanpak nodig.
  • 24/7 beschikbaar voor acute crisis: 06 – 475 87 045
  • Analyse, advies en aanpak
  • Omgevingsanalyse m.b.v. analisten van Monalyse
  • Onafhankelijke tegenspreker en sparringpartner
  • Aanvulling crisisteam, zowel op afstand als ter plaatse

Bellen: 06 – 475 87 045
Mailen: crisis@sterkwerk.nl

NA

Na afloop van de crisis is het noodzakelijk te evalueren, nazorg te bieden en te werken aan herstel van vertrouwen.
  • Evaluatie en onderzoek
  • Nazorg communicatie op de korte en lange termijn
  • Bouwen aan nieuw vertrouwen
  • Borging

Over evaluatie

Crisis Communicatie Cirkel

Is uw organisatie al crisisproof? Bekijk dan onze Crisis Communicatie Cirkel voor een concreet mini-stappenplan

(Online) Mediatraining

Het is bewezen dat mediatrainingen helpen bij het goed naar buiten brengen van de kernboodschap van een organisatie. Hoe blijf je zichtbaar en hoorbaar? In beeld en woord, zowel intern als extern?   

Training omgevingsanalyse

Een Omgevingsanalyse is tijdens crisis een onmisbaar instrument in de wereld van big data en 24/7 nieuwsvoorziening.

crisisgame

Ben jij crisisproof en beschik jij over voldoende crisisconditie? Laat je niet verrassen en neem de proef op de som.

Whitepaper crisiscommunicatie

Lees onze visie op crisiscommunicatie. Dit geeft je houvast voor het opzetten en het behoud van een crisisorganisatie.

CRISIS COMMUNICATIE CIRKEL

Is uw organisatie al crisisproof? Bekijk dan onze Crisis Communicatie Cirkel voor een concreet mini-stappenplan

(Online) Mediatraining

Het is bewezen dat mediatrainingen helpen bij het goed naar buiten brengen van de kernboodschap van een organisatie. Hoe blijf je zichtbaar en hoorbaar? In beeld en woord, zowel intern als extern?   

Training omgevingsanalyse

Een Omgevingsanalyse is tijdens crisis een onmisbaar instrument in de wereld van big data en 24/7 nieuwsvoorziening.

CRISISGAME

Ben jij crisisproof en beschik jij over voldoende crisisconditie? Laat je niet verrassen en neem de proef op de som.

Whitepaper crisiscommunicatie

Lees onze visie op crisiscommunicatie. Dit geeft je houvast voor het opzetten en het behoud van een crisisorganisatie.

Het team

Maak kennis met het crisisteam. Wij staan klaar wanneer jij hulp kunt gebruiken. Waar jij vastloopt, pakken wij de draad op. Voor, tijdens en na crisissituaties.

Dat is soms overleg met één van ons via de telefoon en/of mail. Als het moet komen één of twee van ons naar je toe. Kortom, ook dit is maatwerk.

Het team

Maak kennis met het crisisteam. Wij staan klaar wanneer jij hulp kunt gebruiken. Waar jij vastloopt, pakken wij de draad op. Voor, tijdens en na crisissituaties.

Dat is soms overleg met één van ons via de telefoon en/of mail. Als het moet komen één of twee van ons naar je toe. Kortom, ook dit is maatwerk.

Dick van Gooswilligen

Als Director Crisiscommunicatie, issues en (social)mediatrainingen managet Dick van Gooswilligen het crisiscommunicatieproces van organisaties. Daarnaast ondersteunt hij de daadwerkelijke inzet van (sociale) media tijdens een crisis. “Dat is mijn lust en mijn leven.”

Evi van den Oever

Zowel als journalist en als communicatieprofessional heeft Evi van den Oever crises van dichtbij meegemaakt. Ze houdt van de dynamiek van crisiscommunicatie, blijft scherp op inhoud én het grotere geheel.

Ze helpt organisaties met voorbereiding en training, maar zeker ook when the shit hits the fan.

Marije van Kwawegen

Marije van Kwawegen ondersteunt organisaties tijdens een crisis én tijdens de voorbereiding. De praktische en theoretische kennis die zij in huis heeft, zijn daarbij onmisbaar. Belangrijkste lessen? Crisiscommunicatie begint in vredestijd, belofte maakt schuld en… onderschat nooit de kracht van oprechte excuses.

Jos van der Pluijm

Jos van der Pluijm heeft jarenlange ervaring in communicatiefuncties, bij zowel grote multinationals alsmede bij lokale bedrijven. Door deze brede ervaring kan Jos snel schakelen van kleine issues naar grote crises en hierin duiding bieden. 

Joey Brink

Joey Brink heeft een kloppend hart voor crisiscommunicatie. Deze junior consultant is snel in het maken van analyses die als basis dient voor een praktisch advies en aanpak. Voorkomen is volgens hem beter dan genezen. “Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd.”

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen voor, tijdens en na crisissituaties? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen voor, tijdens en na crisissituaties? Neem dan contact met ons op.

Ontdek meer over crisiscommunicatie

Er is veel te vertellen en te leren over crisiscommunicatie. We delen regelmatig nieuwe blogs, kijktips en andere interessante content.

De paradox van keuzes van Barry Schwartz

De paradox van keuzes van Barry Schwartz

We hebben een nieuwe leestip klaarstaan: De paradox van keuzes van Barry Schwartz. In het boek analyseert Schwartz hoe mensen met de overvloed aan keuzes omgaan, hoe organisaties en overheden hierop inspelen en wat de effecten hiervan zijn. Het boek biedt communicatieprofessionals interessante inzichten over de psychologische gevolgen van keuzevrijheid.

Lees meer
Meet The Team: Maaike Gijzenberg

Meet The Team: Maaike Gijzenberg

Het is tijd voor een nieuwe rubriek binnen ons bureau: Meet The Team. Wij geven graag een kijkje achter de schermen en maandelijks laten we je kennis maken met onze medewerkers. Deze maand is het de beurt aan onze afstudeerstagiaire Maaike Gijzenberg.

Lees meer

Ontdek meer over crisiscommunicatie

Er is veel te vertellen en te leren over crisiscommunicatie. We delen regelmatig nieuwe blogs, kijktips en andere interessante content.

De paradox van keuzes van Barry Schwartz

De paradox van keuzes van Barry Schwartz

We hebben een nieuwe leestip klaarstaan: De paradox van keuzes van Barry Schwartz. In het boek analyseert Schwartz hoe mensen met de overvloed aan keuzes omgaan, hoe organisaties en overheden hierop inspelen en wat de effecten hiervan zijn. Het boek biedt communicatieprofessionals interessante inzichten over de psychologische gevolgen van keuzevrijheid.

Lees meer
Maandoverzicht maart 2021

Maandoverzicht maart 2021

De verkiezingen, het Oprah-interview en de blamage van Bilal Wahib. De maand maart hing aan elkaar van crisissituaties. Wij hebben de meest opvallende momenten kort voor jullie samengevat. De maand maart in de spraakmakendste nieuwsberichten.

Lees meer
Formula 1 Drive to Survive: het gekonkel achter de schermen

Formula 1 Drive to Survive: het gekonkel achter de schermen

Kijktip! Formula 1: Drive to Survive. Het derde seizoen van de populaire documentaire “Drive to survive” is op Netflix te zien. Met de start van het nieuwe Formule-1 seizoen in zicht een goed moment om terug te kijken naar alle perikelen van het vorige racejaar. Opvallend is dat het in de miljardenwereld van Formule 1 niet enkel draait om het racen en de techniek, maar dat ook de communicatie en het mediacontact van groot belang zijn.

Lees meer