Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof?
Weet je welke stappen je moet ondernemen?
Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof? Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof?
Weet je welke stappen je moet ondernemen?
Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Professionele crisiscommunicatie maakt het verschil

Als je organisatie iets overkomt, ben je dan crisisproof? Twijfels of wil je sparren? Bel of mail ons.

Crisisproof in drie stappen

Een crisis is niet alleen een bedreiging, maar ook een kans.
Het komt aan op het professioneel inzetten van crisiscommunicatie. Met goede crisiscommunicatie zijn crisissituaties te beheersen.

VOOR

Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd. Bereid je voor met een goed plan van aanpak en een crisisteam. En oefen vooral veel.

  • Crisisscenario’s analyseren en uitwerken
  • Opzetten en/of verbeteren van de crisisstructuur
  • Maken van een stakeholdersanalyse
  • Opstellen plan van aanpak
  • Oefening van het crisisteam met behulp van simulaties, trainingen en evaluaties

Meer over voorbereiden

Volg een mediatraining

TIJDENS

Tijdens de crisis heb je een omgevingsanalyse, een concreet strategisch advies en een aanpak nodig.

  • 24/7 beschikbaar voor acute crisis: 06 – 475 87 045
  • Analyse, advies en aanpak
  • Omgevingsanalyse m.b.v. analisten van Monalyse
  • Onafhankelijke tegenspreker en sparringpartner
  • Aanvulling crisisteam, zowel op afstand als ter plaatse

Bellen: 06 – 475 87 045
Mailen: crisis@sterkwerk.nl

NA

Na afloop van de crisis is het noodzakelijk te evalueren, nazorg te bieden en te werken aan herstel van vertrouwen.

  • Evaluatie en onderzoek
  • Nazorg communicatie op de korte en lange termijn
  • Bouwen aan nieuw vertrouwen
  • Borging

Meer over evaluatie

Crisis oplossen in drie stappen

Een crisis is niet alleen een bedreiging, maar ook een kans. Het komt aan op het professioneel inzetten van crisiscommunicatie. Met goede crisiscommunicatie zijn crisissituaties te beheersen.

VOOR

Goede crisiscommunicatie begint in vredestijd. Bereid je voor met een goed plan van aanpak en een crisisteam. En oefen vooral veel.

  • Crisisscenario’s analyseren en uitwerken
  • Opzetten en/of verbeteren van de crisisstructuur
  • Maken van een stakeholdersanalyse
  • Opstellen plan van aanpak
  • Oefening van het crisisteam met behulp van simulaties, trainingen en evaluaties

Over voorbereiden

Volg een mediatraining

TIJDENS

Tijdens de crisis heb je een omgevingsanalyse, een concreet strategisch advies en een aanpak nodig.

  • 24/7 beschikbaar voor acute crisis: 06 – 475 87 045
  • Analyse, advies en aanpak
  • Omgevingsanalyse m.b.v. analisten van Monalyse
  • Onafhankelijke tegenspreker en sparringpartner
  • Aanvulling crisisteam, zowel op afstand als ter plaatse

Bellen: 06 – 475 87 045
Mailen: crisis@sterkwerk.nl

NA

Na afloop van de crisis is het noodzakelijk te evalueren, nazorg te bieden en te werken aan herstel van vertrouwen.

  • Evaluatie en onderzoek
  • Nazorg communicatie op de korte en lange termijn
  • Bouwen aan nieuw vertrouwen
  • Borging

Over evaluatie

Download visiedocument

Lees onze visie op crisiscommunicatie. Dit geeft je houvast voor het opzetten en het behoud van een crisisorganisatie.

Download visiedocument

Lees onze visie op crisiscommunicatie. Dit geeft je houvast voor het opzetten en het behoud van een crisisorganisatie.

Het team

Maak kennis met het crisisteam. Wij staan klaar wanneer jij hulp kunt gebruiken. Waar jij vastloopt, pakken wij de draad op. Voor, tijdens en na crisissituaties.

Dat is soms overleg met één van ons via de telefoon en/of mail. Als het moet komen één of twee van ons naar je toe. Kortom, ook dit is maatwerk.

Het team

Maak kennis met het crisisteam. Wij staan klaar wanneer jij hulp kunt gebruiken. Waar jij vastloopt, pakken wij de draad op. Voor, tijdens en na crisissituaties.

Dat is soms overleg met één van ons via de telefoon en/of mail. Als het moet komen één of twee van ons naar je toe. Kortom, ook dit is maatwerk.

Dick van Gooswilligen

Als Director Crisiscommunicatie, issues en (social)mediatrainingen managet Dick van Gooswilligen het crisiscommunicatieproces van organisaties. Daarnaast ondersteunt hij de daadwerkelijke inzet van (sociale) media tijdens een crisis. “Dat is mijn lust en mijn leven.”

Gert Hofsteenge

Gert is gepokt en gemazeld in crisismanagement en neemt jarenlange directie- en bestuurservaring mee aan de crisistafel. Crisiscommunicatie is zijn grote passie. Daadkracht en slagvaardigheid kenmerken zijn aanpak.

Thérèse Dulfer

Thérèse heeft praktijkervaring opgedaan als woordvoerder, persvoorlichter en communicatieadviseur voor, tijdens en na crisissituaties. Vanuit haar expertise geeft ze mediatraining en adviseert ze, zowel preventief als ten tijde van crisis.

Evi van den Oever

Zowel als journalist en als communicatieprofessional heeft Evi van den Oever crises van dichtbij meegemaakt. Ze houdt van de dynamiek van crisiscommunicatie, blijft scherp op inhoud én het grotere geheel.

Ze helpt organisaties met voorbereiding en training, maar zeker ook when the shit hits the fan.

Sietse Pots

Sietse adviseert organisaties ten tijde van crises. Met tientallen crisisprojecten achter zijn naam – variërend van kleine issues tot grote crises – weet hij wat werkt in spannende tijden. Zijn journalistieke kennis en ervaring in het communicatievak zorgen dat hij zowel strategisch als pragmatisch organisaties helpt bij het herstel van vertrouwen.

Marije van Kwawegen

Marije van Kwawegen ondersteunt organisaties tijdens een crisis én tijdens de voorbereiding. De praktische en theoretische kennis die zij in huis heeft, zijn daarbij onmisbaar. Belangrijkste lessen? Crisiscommunicatie begint in vredestijd, belofte maakt schuld en… onderschat nooit de kracht van oprechte excuses.

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen voor, tijdens en na crisissituaties? Neem dan contact met ons op.

Contact opnemen

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen voor, tijdens en na crisissituaties? Neem dan contact met ons op.

Ontdek meer over crisiscommunicatie

Er is veel te vertellen en te leren over crisiscommunicatie. We delen regelmatig nieuwe blogs, kijktips en andere interessante content.

Ontdek meer over crisiscommunicatie

Er is veel te vertellen en te leren over crisiscommunicatie. We delen regelmatig nieuwe blogs, kijktips en andere interessante content.