Kennisbank

Lees onze blogs, kijk en luistertips die onder andere gaan over communicatie, contentmarketing, interne communicatie, crisiscommunicatie en public relations.

Naast blogs, kijk en luistertips publiceren we ook whitepapers. Daar gaan we nog een stapje dieper op de materie in.

Kennisbank

Lees onze blogs, kijk en luistertips die onder andere gaan over communicatie, contentmarketing, interne communicatie, crisiscommunicatie en public relations.

Naast blogs, kijk en luistertips publiceren we ook whitepapers. Daar gaan we nog een stapje dieper op de materie in.

Maandoverzicht augustus 2020

Maandoverzicht augustus 2020

Van parlementaire sabotage tot het negeren van de COVID-19 maatregelen en van het stopzetten van de Amerikaanse topsport tot rellen in Wit-Rusland. Wij selecteerden tien opvallende crisiscommunicatie-items voor de maand augustus 2020.

Lees meer
Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

De schandalen binnen de Nederlandse turnwereld hielden de Nederlandse media de afgelopen tijd in hun greep. Maar Nederland is niet het eerste land dat te maken heeft met misstanden bij nationale turnteams. In 2018 had de USAG, de Amerikaanse turnbond, te maken met het grootste schandaal in de turnwereld tot nu toe. De nieuwe Netflix-documentaire: Athlete A geeft een kijkje achter de schermen.

Lees meer
Maandoverzicht juli 2020

Maandoverzicht juli 2020

Van gelijk hebben versus gelijk krijgen tot roodhuiden en van misbruikschandalen tot de Ellen DeGeneres Show. Wij selecteerden 10 opvallende crisiscommunicatie-items voor de maand juli 2020

Lees meer
De spagaat van het excuus

De spagaat van het excuus

‘’Als je iets fout hebt gedaan, moet je sorry zeggen.’’ Een les die ik al op jonge leeftijd van mijn ouders leerde. Maar in de wereld van crisiscommunicatie is het maken van een goed excuus nog niet zo eenvoudig. Zo ging ook turncoach Gerrit Beltman de mist in toen hij dit weekend in het Noord-Hollands Dagblad met de verkeerde toon en timing excuses maakte voor het jarenlang mishandelen en vernederen van jonge turnsters.

Lees meer
Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Het landschap van social media is continu in beweging. Waar we in het begin van deze eeuw kennis leerden maken met Hyves, zit nu zo’n beetje heel Nederland op Facebook, LinkedIn en Instagram en maken we elk jaar kennis met een nieuw sociaal medium. Voor bedrijven geldt dat er veel kansen liggen op het altijd veranderende landschap van Social Media. Hoe speel je als bedrijf of organisatie effectief in op deze veranderingen?

Lees meer
Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Het houden van een interview is voor communicatieprofessionals dé manier om input op te halen wanneer je content maakt over complexe onderwerpen. Toch is interviewen niet zomaar iets wat je ‘even’ doet: het is een vak apart. In dit blog onmisbare interviewtips waarmee je direct aan de slag kan.

Lees meer
Maandoverzicht augustus 2020

Maandoverzicht augustus 2020

Van parlementaire sabotage tot het negeren van de COVID-19 maatregelen en van het stopzetten van de Amerikaanse topsport tot rellen in Wit-Rusland. Wij selecteerden tien opvallende crisiscommunicatie-items voor de maand augustus 2020.

Lees meer
Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

De schandalen binnen de Nederlandse turnwereld hielden de Nederlandse media de afgelopen tijd in hun greep. Maar Nederland is niet het eerste land dat te maken heeft met misstanden bij nationale turnteams. In 2018 had de USAG, de Amerikaanse turnbond, te maken met het grootste schandaal in de turnwereld tot nu toe. De nieuwe Netflix-documentaire: Athlete A geeft een kijkje achter de schermen.

Lees meer
Maandoverzicht juli 2020

Maandoverzicht juli 2020

Van gelijk hebben versus gelijk krijgen tot roodhuiden en van misbruikschandalen tot de Ellen DeGeneres Show. Wij selecteerden 10 opvallende crisiscommunicatie-items voor de maand juli 2020

Lees meer
De spagaat van het excuus

De spagaat van het excuus

‘’Als je iets fout hebt gedaan, moet je sorry zeggen.’’ Een les die ik al op jonge leeftijd van mijn ouders leerde. Maar in de wereld van crisiscommunicatie is het maken van een goed excuus nog niet zo eenvoudig. Zo ging ook turncoach Gerrit Beltman de mist in toen hij dit weekend in het Noord-Hollands Dagblad met de verkeerde toon en timing excuses maakte voor het jarenlang mishandelen en vernederen van jonge turnsters.

Lees meer
Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Het landschap van social media is continu in beweging. Waar we in het begin van deze eeuw kennis leerden maken met Hyves, zit nu zo’n beetje heel Nederland op Facebook, LinkedIn en Instagram en maken we elk jaar kennis met een nieuw sociaal medium. Voor bedrijven geldt dat er veel kansen liggen op het altijd veranderende landschap van Social Media. Hoe speel je als bedrijf of organisatie effectief in op deze veranderingen?

Lees meer
Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Het houden van een interview is voor communicatieprofessionals dé manier om input op te halen wanneer je content maakt over complexe onderwerpen. Toch is interviewen niet zomaar iets wat je ‘even’ doet: het is een vak apart. In dit blog onmisbare interviewtips waarmee je direct aan de slag kan.

Lees meer