De wereld van crisiscommunicatie

We vertellen je graag over de wereld van crisiscommunicatie.

De wereld van crisiscommunicatie

We vertellen je graag over crisiscommunicatie.

Podcasts & chill: jouw boodschap on demand bij jouw publiek

Podcasts & chill: jouw boodschap on demand bij jouw publiek

De podcast is een populair communicatiemiddel voor bedrijven en organisaties. Hoe is het succes van podcasts te verklaren? In dit blog staan achtergronden en tips voor organisaties die zelf ook podcasts willen inzetten. Er is goed nieuws: luisteraars zijn namelijk op zoek naar verdieping.

Lees meer
Maandoverzicht april 2020

Maandoverzicht april 2020

Het coronavirus hield ook in deze maand de media in de wurggreep. Wij selecteerden 10 opvallende crisiscommunicatie-items.

Lees meer
Geef emoties een prominente rol in de communicatie

Geef emoties een prominente rol in de communicatie

 De coronacrisis heeft geleid tot compleet verschillende emotionele reacties (zie ook onze blog van 27 maart 2020). Waarom is het zo belangrijk de patronen te herkennen en de emoties in kaart te brengen? En hoe breng je deze emoties dan vervolgens weer samen in...

Lees meer
Maandoverzicht maart 2020

Maandoverzicht maart 2020

Corona, corona en nog eens corona. Oh ja, en Denk voorman Kuzu stopt in verband met grensoverschrijdend gedrag richting een vrouwelijke collega.

Lees meer
Eén stem, één gezicht en één boodschap!

Eén stem, één gezicht en één boodschap!

 NRC Next deed afgelopen weekend een rondje langs de corona crisiscommunicatievelden. De krant concludeerde dat het kabinet wel de juiste route bewandelt, maar dat het aan de uitvoering af en toe schort. Minister-president Mark Rutte vond dat ook....

Lees meer
Lijnrechte emoties tijdens de coronacrisis

Lijnrechte emoties tijdens de coronacrisis

 Het coronavirus raakt iedereen recht in het hart. Mensen reageren verschillend op deze crisis. Dat uit zich in hun gedrag. Hoe kan dat en hoe kom je dat te weten? Onderzoek naar crisissituaties in het biologische spectrum, zoals pandemieën, laat zien dat mensen...

Lees meer
Coronavirus zorgt voor klamme communicatiehandjes

Coronavirus zorgt voor klamme communicatiehandjes

 De eerste gevallen van het Coronavirus hebben ons land bereikt. Het was niet de vraag of, maar wanneer het Coronavirus zich in ons land zou nestelen. Wat en hoe gaan organisaties communiceren? Het is hoe dan ook alle hens aan dek. De Corona Communicatie Cirkel...

Lees meer
Personalia: Nieuw MT en uitbreiding Sterk Werk Communicatie

Personalia: Nieuw MT en uitbreiding Sterk Werk Communicatie

 Rotterdam, Eindhoven, 5 februari 2020 – Dick van Gooswilligen (61) en Evi van den Oever (30) vormen sinds 1 februari officieel het managementteam van Sterk Werk Communicatie. Respectievelijk als director crisis, issue & trainingen en managing director staan...

Lees meer
Nikkie Tutorials: een slimme en dappere communicatie-strateeg

Nikkie Tutorials: een slimme en dappere communicatie-strateeg

Tijdens een crisis kan duikgedrag een verleidelijke optie zijn, maar uiteindelijk werkt het toch in het voordeel van een persoon of organisatie als zelf de eerste stap voorwaarts wordt gezet om te vertellen dat er iets niet goed is gegaan. Het liefst in combinatie met welgemeende excuses. De praktische lessen van een Coming Out.

Lees meer
Podcasts & chill: jouw boodschap on demand bij jouw publiek

Podcasts & chill: jouw boodschap on demand bij jouw publiek

De podcast is een populair communicatiemiddel voor bedrijven en organisaties. Hoe is het succes van podcasts te verklaren? In dit blog staan achtergronden en tips voor organisaties die zelf ook podcasts willen inzetten. Er is goed nieuws: luisteraars zijn namelijk op zoek naar verdieping.

Lees meer
Maandoverzicht april 2020

Maandoverzicht april 2020

Het coronavirus hield ook in deze maand de media in de wurggreep. Wij selecteerden 10 opvallende crisiscommunicatie-items.

Lees meer
Geef emoties een prominente rol in de communicatie

Geef emoties een prominente rol in de communicatie

 De coronacrisis heeft geleid tot compleet verschillende emotionele reacties (zie ook onze blog van 27 maart 2020). Waarom is het zo belangrijk de patronen te herkennen en de emoties in kaart te brengen? En hoe breng je deze emoties dan vervolgens weer samen in...

Lees meer
Maandoverzicht maart 2020

Maandoverzicht maart 2020

Corona, corona en nog eens corona. Oh ja, en Denk voorman Kuzu stopt in verband met grensoverschrijdend gedrag richting een vrouwelijke collega.

Lees meer
Eén stem, één gezicht en één boodschap!

Eén stem, één gezicht en één boodschap!

 NRC Next deed afgelopen weekend een rondje langs de corona crisiscommunicatievelden. De krant concludeerde dat het kabinet wel de juiste route bewandelt, maar dat het aan de uitvoering af en toe schort. Minister-president Mark Rutte vond dat ook....

Lees meer
Lijnrechte emoties tijdens de coronacrisis

Lijnrechte emoties tijdens de coronacrisis

 Het coronavirus raakt iedereen recht in het hart. Mensen reageren verschillend op deze crisis. Dat uit zich in hun gedrag. Hoe kan dat en hoe kom je dat te weten? Onderzoek naar crisissituaties in het biologische spectrum, zoals pandemieën, laat zien dat mensen...

Lees meer
Coronavirus zorgt voor klamme communicatiehandjes

Coronavirus zorgt voor klamme communicatiehandjes

 De eerste gevallen van het Coronavirus hebben ons land bereikt. Het was niet de vraag of, maar wanneer het Coronavirus zich in ons land zou nestelen. Wat en hoe gaan organisaties communiceren? Het is hoe dan ook alle hens aan dek. De Corona Communicatie Cirkel...

Lees meer
Personalia: Nieuw MT en uitbreiding Sterk Werk Communicatie

Personalia: Nieuw MT en uitbreiding Sterk Werk Communicatie

 Rotterdam, Eindhoven, 5 februari 2020 – Dick van Gooswilligen (61) en Evi van den Oever (30) vormen sinds 1 februari officieel het managementteam van Sterk Werk Communicatie. Respectievelijk als director crisis, issue & trainingen en managing director staan...

Lees meer
Nikkie Tutorials: een slimme en dappere communicatie-strateeg

Nikkie Tutorials: een slimme en dappere communicatie-strateeg

Tijdens een crisis kan duikgedrag een verleidelijke optie zijn, maar uiteindelijk werkt het toch in het voordeel van een persoon of organisatie als zelf de eerste stap voorwaarts wordt gezet om te vertellen dat er iets niet goed is gegaan. Het liefst in combinatie met welgemeende excuses. De praktische lessen van een Coming Out.

Lees meer