De wereld van crisiscommunicatie

We vertellen je graag over de wereld van crisiscommunicatie.

De wereld van crisiscommunicatie

We vertellen je graag over crisiscommunicatie.

Formula 1 Drive to Survive: het gekonkel achter de schermen

Formula 1 Drive to Survive: het gekonkel achter de schermen

Kijktip! Formula 1: Drive to Survive. Het derde seizoen van de populaire documentaire “Drive to survive” is op Netflix te zien. Met de start van het nieuwe Formule-1 seizoen in zicht een goed moment om terug te kijken naar alle perikelen van het vorige racejaar. Opvallend is dat het in de miljardenwereld van Formule 1 niet enkel draait om het racen en de techniek, maar dat ook de communicatie en het mediacontact van groot belang zijn.

Lees meer
Framing Britney: veelbesproken documentaire leidt ook in Nederland tot ophef

Framing Britney: veelbesproken documentaire leidt ook in Nederland tot ophef

Het gaat er al weken over in de internationale (roddel)pers, de nieuwe documentaire van The New York Times: Framing Britney. De documentaire was in Nederland te zien op Net5 en al snel trending topic op verschillende sociale media. De documentaire zoomt in op het leven van de zangeres en de (negatieve) aandacht die zij als jonge vrouw van de media kreeg. Ook haar mentale inzinking en het feit dat de zangeres, al dan niet ongewenst, onder curatele staat van haar vader Jamie Spears, komt aan bod. Verder richt de documentaire zich op de breed gesteunde Free Britney-beweging die van mening is dat Britney in gevangenschap leeft.

Lees meer
Propaganda

Propaganda

Het nieuwe onderzoeksjournalistieke programma duikt in de wereld van nieuws, nepnieuws, alternatieve feiten en de rol en verantwoordelijkheid van media hierbij. Wie verspreiden deze informatie, welk belang dienen zij en wat is hun doel? De feiten worden gecheckt en de waarheid komt boven tafel.

Lees meer
Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

De schandalen binnen de Nederlandse turnwereld hielden de Nederlandse media de afgelopen tijd in hun greep. Maar Nederland is niet het eerste land dat te maken heeft met misstanden bij nationale turnteams. In 2018 had de USAG, de Amerikaanse turnbond, te maken met het grootste schandaal in de turnwereld tot nu toe. De nieuwe Netflix-documentaire: Athlete A geeft een kijkje achter de schermen.

Lees meer
Argos TV – Medialogica

Argos TV – Medialogica

Sinds 2012 maakt Omroep Human op gezette tijden documentaires waar 1 specifieke casus/issue/crisis tegen het licht wordt gehouden. Er wordt…

Lees meer
De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

In deze documentaire zien we hoe en waarom het inmiddels nationale burgerinitiatief in 2013 begon en viraal ging op sociale media door de hashtag #BlackLivesMatter. Het is de grootste burgerbeweging die de Verenigde Staten ooit gekend heeft.

Lees meer
Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

De schandalen rondom Jeffrey Epstein zullen niemand ontgaan zijn. In de Netflixdocumentaire Jeffrey Epstein: Filthy Rich komt dertig jaar aan misbruik, seks, geld en corruptie aan bod. Lange tijd wist Epstein dit verborgen te houden, door strategische keuzes. Zowel hij en zijn team hebben er alles aan gedaan om de feiten te verdoezelen en in de communicatie te ontkennen en te liegen. Nu, na dertig jaar, ligt (bijna) alles op tafel.

Lees meer
Media Framing in When They See Us

Media Framing in When They See Us

In deze vierdelige miniserie van spraakmakend regisseur Ava DuVernay staat een pijnlijk stukje waargebeurde Amerikaanse geschiedenis centraal. Ze raadt iedereen dan ook aan de serie in eigen tempo te kijken, zodat je tussendoor adempauze kan halen. Dat is nodig, want de harde waarheid van een oneerlijk, discriminerend en racistisch rechtssysteem komt keihard binnen.

Lees meer
Formula 1 Drive to Survive: het gekonkel achter de schermen

Formula 1 Drive to Survive: het gekonkel achter de schermen

Kijktip! Formula 1: Drive to Survive. Het derde seizoen van de populaire documentaire “Drive to survive” is op Netflix te zien. Met de start van het nieuwe Formule-1 seizoen in zicht een goed moment om terug te kijken naar alle perikelen van het vorige racejaar. Opvallend is dat het in de miljardenwereld van Formule 1 niet enkel draait om het racen en de techniek, maar dat ook de communicatie en het mediacontact van groot belang zijn.

Lees meer
Framing Britney: veelbesproken documentaire leidt ook in Nederland tot ophef

Framing Britney: veelbesproken documentaire leidt ook in Nederland tot ophef

Het gaat er al weken over in de internationale (roddel)pers, de nieuwe documentaire van The New York Times: Framing Britney. De documentaire was in Nederland te zien op Net5 en al snel trending topic op verschillende sociale media. De documentaire zoomt in op het leven van de zangeres en de (negatieve) aandacht die zij als jonge vrouw van de media kreeg. Ook haar mentale inzinking en het feit dat de zangeres, al dan niet ongewenst, onder curatele staat van haar vader Jamie Spears, komt aan bod. Verder richt de documentaire zich op de breed gesteunde Free Britney-beweging die van mening is dat Britney in gevangenschap leeft.

Lees meer
Propaganda

Propaganda

Het nieuwe onderzoeksjournalistieke programma duikt in de wereld van nieuws, nepnieuws, alternatieve feiten en de rol en verantwoordelijkheid van media hierbij. Wie verspreiden deze informatie, welk belang dienen zij en wat is hun doel? De feiten worden gecheckt en de waarheid komt boven tafel.

Lees meer
Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

Athlete A. Het grootste schandaal van de Turnwereld

De schandalen binnen de Nederlandse turnwereld hielden de Nederlandse media de afgelopen tijd in hun greep. Maar Nederland is niet het eerste land dat te maken heeft met misstanden bij nationale turnteams. In 2018 had de USAG, de Amerikaanse turnbond, te maken met het grootste schandaal in de turnwereld tot nu toe. De nieuwe Netflix-documentaire: Athlete A geeft een kijkje achter de schermen.

Lees meer
Argos TV – Medialogica

Argos TV – Medialogica

Sinds 2012 maakt Omroep Human op gezette tijden documentaires waar 1 specifieke casus/issue/crisis tegen het licht wordt gehouden. Er wordt…

Lees meer
De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

In deze documentaire zien we hoe en waarom het inmiddels nationale burgerinitiatief in 2013 begon en viraal ging op sociale media door de hashtag #BlackLivesMatter. Het is de grootste burgerbeweging die de Verenigde Staten ooit gekend heeft.

Lees meer
Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

De schandalen rondom Jeffrey Epstein zullen niemand ontgaan zijn. In de Netflixdocumentaire Jeffrey Epstein: Filthy Rich komt dertig jaar aan misbruik, seks, geld en corruptie aan bod. Lange tijd wist Epstein dit verborgen te houden, door strategische keuzes. Zowel hij en zijn team hebben er alles aan gedaan om de feiten te verdoezelen en in de communicatie te ontkennen en te liegen. Nu, na dertig jaar, ligt (bijna) alles op tafel.

Lees meer
Media Framing in When They See Us

Media Framing in When They See Us

In deze vierdelige miniserie van spraakmakend regisseur Ava DuVernay staat een pijnlijk stukje waargebeurde Amerikaanse geschiedenis centraal. Ze raadt iedereen dan ook aan de serie in eigen tempo te kijken, zodat je tussendoor adempauze kan halen. Dat is nodig, want de harde waarheid van een oneerlijk, discriminerend en racistisch rechtssysteem komt keihard binnen.

Lees meer