De wereld van crisiscommunicatie

We vertellen je graag over de wereld van crisiscommunicatie.

De wereld van crisiscommunicatie

We vertellen je graag over crisiscommunicatie.

De spagaat van het excuus

De spagaat van het excuus

‘’Als je iets fout hebt gedaan, moet je sorry zeggen.’’ Een les die ik al op jonge leeftijd van mijn ouders leerde. Maar in de wereld van crisiscommunicatie is het maken van een goed excuus nog niet zo eenvoudig. Zo ging ook turncoach Gerrit Beltman de mist in toen hij dit weekend in het Noord-Hollands Dagblad met de verkeerde toon en timing excuses maakte voor het jarenlang mishandelen en vernederen van jonge turnsters.

Lees meer
Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Het landschap van social media is continu in beweging. Waar we in het begin van deze eeuw kennis leerden maken met Hyves, zit nu zo’n beetje heel Nederland op Facebook, LinkedIn en Instagram en maken we elk jaar kennis met een nieuw sociaal medium. Voor bedrijven geldt dat er veel kansen liggen op het altijd veranderende landschap van Social Media. Hoe speel je als bedrijf of organisatie effectief in op deze veranderingen?

Lees meer
Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Het houden van een interview is voor communicatieprofessionals dé manier om input op te halen wanneer je content maakt over complexe onderwerpen. Toch is interviewen niet zomaar iets wat je ‘even’ doet: het is een vak apart. In dit blog onmisbare interviewtips waarmee je direct aan de slag kan.

Lees meer
Maandoverzicht juni 2020

Maandoverzicht juni 2020

Na de dood van George Floyd vorige maand, ontstond een domino effect aan gebeurtenissen die alles te maken hadden met de Black Lives Matter beweging. Van het protest op de Dam tot de controverse rondom Johan Derksen. Wij selecteerden 10 opvallende crisiscommunicatie items.

Lees meer
Argos TV – Medialogica

Argos TV – Medialogica

Sinds 2012 maakt Omroep Human op gezette tijden documentaires waar 1 specifieke casus/issue/crisis tegen het licht wordt gehouden. Er wordt…

Lees meer
De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

In deze documentaire zien we hoe en waarom het inmiddels nationale burgerinitiatief in 2013 begon en viraal ging op sociale media door de hashtag #BlackLivesMatter. Het is de grootste burgerbeweging die de Verenigde Staten ooit gekend heeft.

Lees meer
Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

De schandalen rondom Jeffrey Epstein zullen niemand ontgaan zijn. In de Netflixdocumentaire Jeffrey Epstein: Filthy Rich komt dertig jaar aan misbruik, seks, geld en corruptie aan bod. Lange tijd wist Epstein dit verborgen te houden, door strategische keuzes. Zowel hij en zijn team hebben er alles aan gedaan om de feiten te verdoezelen en in de communicatie te ontkennen en te liegen. Nu, na dertig jaar, ligt (bijna) alles op tafel.

Lees meer
Media Framing in When They See Us

Media Framing in When They See Us

In deze vierdelige miniserie van spraakmakend regisseur Ava DuVernay staat een pijnlijk stukje waargebeurde Amerikaanse geschiedenis centraal. Ze raadt iedereen dan ook aan de serie in eigen tempo te kijken, zodat je tussendoor adempauze kan halen. Dat is nodig, want de harde waarheid van een oneerlijk, discriminerend en racistisch rechtssysteem komt keihard binnen.

Lees meer
De spagaat van het excuus

De spagaat van het excuus

‘’Als je iets fout hebt gedaan, moet je sorry zeggen.’’ Een les die ik al op jonge leeftijd van mijn ouders leerde. Maar in de wereld van crisiscommunicatie is het maken van een goed excuus nog niet zo eenvoudig. Zo ging ook turncoach Gerrit Beltman de mist in toen hij dit weekend in het Noord-Hollands Dagblad met de verkeerde toon en timing excuses maakte voor het jarenlang mishandelen en vernederen van jonge turnsters.

Lees meer
Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Social Media : Hoe zet ik dit effectief in voor mijn organisatie?

Het landschap van social media is continu in beweging. Waar we in het begin van deze eeuw kennis leerden maken met Hyves, zit nu zo’n beetje heel Nederland op Facebook, LinkedIn en Instagram en maken we elk jaar kennis met een nieuw sociaal medium. Voor bedrijven geldt dat er veel kansen liggen op het altijd veranderende landschap van Social Media. Hoe speel je als bedrijf of organisatie effectief in op deze veranderingen?

Lees meer
Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Smullen van stress, spanning en sensatie: Marije vertelt waarom

Het houden van een interview is voor communicatieprofessionals dé manier om input op te halen wanneer je content maakt over complexe onderwerpen. Toch is interviewen niet zomaar iets wat je ‘even’ doet: het is een vak apart. In dit blog onmisbare interviewtips waarmee je direct aan de slag kan.

Lees meer
Maandoverzicht juni 2020

Maandoverzicht juni 2020

Na de dood van George Floyd vorige maand, ontstond een domino effect aan gebeurtenissen die alles te maken hadden met de Black Lives Matter beweging. Van het protest op de Dam tot de controverse rondom Johan Derksen. Wij selecteerden 10 opvallende crisiscommunicatie items.

Lees meer
Argos TV – Medialogica

Argos TV – Medialogica

Sinds 2012 maakt Omroep Human op gezette tijden documentaires waar 1 specifieke casus/issue/crisis tegen het licht wordt gehouden. Er wordt…

Lees meer
De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

De hashtag die viral ging: Black Lives Matter

In deze documentaire zien we hoe en waarom het inmiddels nationale burgerinitiatief in 2013 begon en viraal ging op sociale media door de hashtag #BlackLivesMatter. Het is de grootste burgerbeweging die de Verenigde Staten ooit gekend heeft.

Lees meer
Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

Crisiscommunicatie ten top – Jeffrey Epstein: Filthy Rich

De schandalen rondom Jeffrey Epstein zullen niemand ontgaan zijn. In de Netflixdocumentaire Jeffrey Epstein: Filthy Rich komt dertig jaar aan misbruik, seks, geld en corruptie aan bod. Lange tijd wist Epstein dit verborgen te houden, door strategische keuzes. Zowel hij en zijn team hebben er alles aan gedaan om de feiten te verdoezelen en in de communicatie te ontkennen en te liegen. Nu, na dertig jaar, ligt (bijna) alles op tafel.

Lees meer
Media Framing in When They See Us

Media Framing in When They See Us

In deze vierdelige miniserie van spraakmakend regisseur Ava DuVernay staat een pijnlijk stukje waargebeurde Amerikaanse geschiedenis centraal. Ze raadt iedereen dan ook aan de serie in eigen tempo te kijken, zodat je tussendoor adempauze kan halen. Dat is nodig, want de harde waarheid van een oneerlijk, discriminerend en racistisch rechtssysteem komt keihard binnen.

Lees meer