Selecteer een pagina

Positionering en Strategie

Merken en organisaties zijn als sporters op een speelveld: bij elke actie moeten ze weten waar ze staan. Hoe zit dat bij jouw organisatie?

Weet jij waar jouw organisatie ten opzichte van concurrenten staat in de ogen van jullie doelgroep? En is dat ook de plek die jullie ambiëren? Als het met jullie positionering goed zit, kan het nog altijd zijn dat je over jullie uitstraling twijfelt. Die moet wel bij jullie plek op het speelveld passen, en niet te vergeten bij jullie organisatie zelf.

Een sterke positionering is van onschatbare waarde. Het is het fundament voor jullie strategie en voor alle interne en externe communicatie die daaruit voortvloeit. Cruciaal is dat je met die communicatie consequent bent: elke mailing, blog of tweet moet met jullie positionering matchen, zowel inhoudelijk als qua toon. Zo blijft je als organisatie herkenbaar voor eigen medewerkers, klanten, prospects en andere stakeholders. Dankzij die herkenning vinden tevreden klanten je sneller terug.

Grondig te werk
Wij helpen graag bij het stellen van de juiste vragen, want daar begint positionering mee. Met die vragen houden we jou een spiegel voor. Wat is de kern van jouw organisatie? Welke visie, missie, merkwaarden en pay-offs horen daarbij? Samen met jou ontrafelen we de ziel van je organisatie en waar jullie merk voor staat. Desgewenst werken we onze bevindingen uit tot een heldere (her)positionering. Wees gerust: aan dikke rapporten doen we niet. Wel aan heldere, toepasbare plannen. Jij blijft altijd in de lead.

Jullie strategische doelstelling is altijd ons startpunt. We moeten immers weten welk hoger bedrijfsdoel jullie communicatie dient. Zodra we jullie strategie helder voor ogen hebben, stropen we onze mouwen op en gaan we aan de slag. Resultaat telt.

w
 

Kopje koffie?

Dit zijn de mensen die al het harde positioneringswerk doen. Nou ja, een selectie van drie enthousiaste medewerkers. Bel of mail een van hen (of allemaal) voor meer informatie. Of praat met ons verder door over positionering en strategie onder het genot van een kopje koffie.

Sietse Pots

Sietse Pots

Managing Director

      

Nathalie van Huet

Nathalie van Huet

Associate Partner

      

Gert Hofsteenge

Gert Hofsteenge

Director SWC Groep

      

Offerte aanvragen positionering en strategie

Copyright © Sterk Werk Communicatie & Contentmarketing