Selecteer een pagina

PR

Investeer in naamsbekendheid en vertrouwen

De term PR (public relations) wordt nogal eens verschillend gebruikt en uitgelegd. Wij zien het als een manier om anderen positief over jouw organisatie te laten communiceren. Met het genereren van free publicity bevestigen onafhankelijke derden, zoals pers en publiek, jouw reputatie op een bepaald thema.

Waarom PR?

Sterke PR bouwt niet alleen aan naamsbekendheid, maar ook aan het vertrouwen in een merk. Het levert free publicity op, oftewel onafhankelijke media die aandacht besteden aan jouw boodschap. Journalisten zijn wars van commerciële boodschappen. Dat dwingt je om goed na te denken over je boodschap: deze moet relevant en nieuwswaardig zijn. Met oud-journalisten in dienst, staan we jouw organisatie bij in het proces van ‘nieuws maken’. Dit alles geeft de reputatie en geloofwaardigheid van je merk een flinke boost. En dat helpt vervolgens bij het bereiken van jouw communicatie- en organisatiedoelstellingen.

Waarom PR?

Sterke PR bouwt niet alleen aan naamsbekendheid, maar ook aan het vertrouwen in een merk. Het levert free publicity op, oftewel onafhankelijke media die aandacht besteden aan jouw boodschap. Journalisten zijn wars van commerciële boodschappen. Dat dwingt je om goed na te denken over je boodschap: deze moet relevant en nieuwswaardig zijn. Met oud-journalisten in dienst staan we jouw organisatie bij in het proces van ‘nieuws maken’. Dit alles geeft de reputatie en geloofwaardigheid van je merk een flinke boost. En dat helpt vervolgens bij het bereiken van jouw communicatie- en organisatiedoelstellingen

Start met een doelgericht PR-beleid

Goed PR-beleid begint met het krijgen van een scherp beeld van jouw toegevoegde waarde en de doelgroep(en) die je daarmee helpt. Vervolgens kijk je naar de actuele (maatschappelijke) thema’s en ontwikkelingen die relevant zijn en waar jij een oplossing voor hebt. Wij maken daarvoor gebruik van data-analyses van ons zusterbedrijf Monalyse. Hiermee brengen we in kaart wat de actuele thema’s zijn die jouw organisatie kan en wil claimen. En hoe jouw belangrijkste concurrenten zich hierop positioneren. Eenmaal gekozen, geeft Monalyse ons dagelijkse nieuwsupdates op dat onderwerp. Daarmee zitten we bovenop het nieuws en zijn we in staat proactief met deze thema’s aan de slag te gaan.

Start met een doelgericht PR-beleid

Goed PR-beleid begint met het krijgen van een scherp beeld van jouw toegevoegde waarde en de doelgroep(en) die je daarmee helpt. Vervolgens kijk je naar de actuele (maatschappelijke) thema’s en ontwikkelingen die relevant zijn en waar jij een oplossing voor hebt. Wij maken daarvoor gebruik van data-analyses van ons zusterbedrijf Monalyse. Hiermee brengen we in kaart wat de actuele thema’s zijn die jouw organisatie kan en wil claimen. En hoe jouw belangrijkste concurrenten zich hierop positioneren. Eenmaal gekozen, geeft Monalyse ons dagelijkse nieuwsupdates op dat onderwerp. Daarmee zitten we bovenop het nieuws en zijn we in staat proactief met deze thema’s aan de slag te gaan.

Hoe wij jou helpen met PR

Goed contact onderhouden met journalisten en redacteuren van relevante (vak)media is belangrijk bij het inzetten van PR. Monalyse heeft deze in kaart. Met ons eigen, in meer dan 25 jaar zorgvuldig opgebouwde, netwerk zijn wij in staat  om publiciteit te ‘scoren’. Wij helpen je met alle stappen rondom PR: 

  • Analyseren van de media-aandacht rondom je merk;
  • Bekijken welke actuele thema’s je kunt claimen, passend bij je communicatie- en organisatiedoelstellingen;
  • Samen met jou een kernboodschap koppelen aan de thema’s;
  • Helpen met het maken van nieuws: inhaken op de actualiteit en/of het creëren van eigen nieuws;
  • Verspreiden van jouw boodschap via bijvoorbeeld persberichten, interviews of (opinie)-artikelen. We lobbyen bij relevante media en zetten ons netwerk van journalisten en redacteuren in;
  • Jouw activiteiten meetbaar maken en aantonen van het effect van jouw PR;
  • Je PR-activiteiten in het bredere kader van jouw contentmarketing(strategie) plaatsen;
  • Helpen voorbereiden op media-optredens of persvragen opvangen.

Download Whitepaper PR

Lees onze whitepaper in samenwerking met Monalyse: ‘In vijf stappen naar een actief persbeleid’.

Download Whitepaper PR

Lees onze whitepaper in samenwerking met Monalyse: ‘In vijf stappen naar een actief persbeleid’.

Wij helpen je op weg met PR

Wij helpen je graag (verder) op weg met PR. Bel of mail ons voor een vrijblijvend intakegesprek.