Waarom contentmarketing?
Met contentmarketing zet je relevante content in om meerwaarde te bieden aan je publiek of doelgroep. Denk hierbij aan blogs, whitepapers, video’s, podcasts, infographics etc. Door interessante content slim in te zetten, verkrijg je kwalitatieve leads en/of word je gezien als expert of thought leader over een bepaald thema. Contentmarketing is een inbound-benadering waarmee je op organische wijze gevonden wordt door je publiek en staat haaks op het (vaak doelloos) zenden van informatie. Goede contentmarketing begint bij het bedenken van een contentstrategie. Vervolgens maak je een concreet contentplan en ga je dit uitvoeren én analyseren.
Contentmarketing gaat hand in hand met PR
Zonder goede content heeft het weinig zin om veel publiciteit te zoeken. Je doelgroep zoekt naar aanleiding van jouw publiciteit verder. Het is zonde als er vervolgens geen relevante informatie te vinden is! PR brengt je content (nog) beter onder de aandacht van je doelgroep en journalisten. Wij zorgen ervoor dat de boodschappen in jouw PR en contentmarketing op elkaar aansluiten en jouw doelgroepen activeren.
Contentmiddelen:
Kies de juiste contentmiddelen
Er zijn veel contentmiddelen die je kan inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Voorbeelden zijn blogs, nieuwsbrieven, infographics, artikelen, webinars, video’s, whitepapers, podcasts, persbijeenkomsten, social media berichten etc. Maar welk middel gebruik je nu bij welke communicatiedoelstelling? Wij helpen je om de juiste contentmiddelen te matchen met de doelstellingen van jouw organisatie. Daarbij besteden we ook veel aandacht aan online en social mediakanalen. Onze experts hebben kennis van de markt en zijn op de hoogte van de laatste trends. Wij begeleiden je om deze media goed in te zetten.
Mediamanagement:
Breng je organisatie onder de aandacht van de pers
Persberichten zijn sinds jaar en dag een goede manier om nieuws onder de aandacht te krijgen van journalisten en nieuwsredacties. Zolang ze nieuwswaarde hebben en aan de juiste media worden verstuurd, kan je jouw organisatie makkelijk in de spotlights krijgen. Wij ondersteunen je in het volledige proces. Ons team weet waar nieuwsredacties wel en niet op zitten te wachten en gieten jouw boodschap in een aantrekkelijk persbericht. We beschikken ook over een uitgebreid netwerk van persrelaties. Op basis hiervan stellen we een perslijst op maat van jouw organisatie op zodat je persbericht in de mailbox van de juiste journalisten terecht komt. En wanneer het persbericht de deur uit is, kunnen wij dankzij de uitgebreide tool van onze partner Monalyse op de voet volgen in welke media je persbericht verschijnt, wat er precies over je organisatie geschreven wordt en wat de mediawaarde van jouw berichten en publicaties is.
Contentbootcamp:
Je campagne ready in één week
Worstelt jouw organisatie ook met het creëren van content waardoor een campagne maar niet van de grond komt? Is er tijd te kort om goede en relevante artikelen te schrijven, podcasts te maken of video’s te produceren? Moeite met het maken van samenhangende content over complexe thema’s? Of hebben je interne experts geen tijd om de noodzakelijke input aan te leveren? De contentbootcamp van Sterk Werk brengt hier verandering in en levert je binnen één werkweek de content op waarmee jij direct verder kunt!
Cases
Onze manier van werken komt het beste tot uiting in onze praktijkcases. Doe inspiratie op en bekijk onze cases.
Kinderen lezen steeds slechter en met minder plezier. Een doorn in het oog van Kluitman Educatief. Daarom ontwikkelde zij met Actief Leren Lezen (en Ha, ik snap het!) een lesmethode die de leesvaardigheid, het -begrip en -plezier vergroot.
In de jaarlijkse Benchmark Ziekenhuizen onderzoekt BDO Accountants & Adviseurs (BDO) de financiële performance van de algemene ziekenhuizen en de Universitaire Medische Centra in Nederland.
Sterk Werk Communicatie en Contentmarketing adviseert en ondersteunt het Leger des Heils al geruime tijd bij het opzetten van professionele communicatie en woordvoering.