Podcast
On demand de boodschap bij jouw publiek
Wat is een podcast?
Podcasts worden wel het nieuwe radioluisteren genoemd. Doordat je zelf kunt kiezen waar en wanneer je luistert, is een podcast vaak leuker, interessanter én leerzamer dan naar de radio luisteren. Plus, ook nog eens zonder reclames. De podcast past helemaal in het ‘on demand-tijdperk’. Je kan bij wijze van spreken tijdens het koken, sporten of in de auto luisteren. De populariteit van podcasts stijgt dan ook snel. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde luisteraar tussen de 28 en 44 jaar oud is en hoger opgeleid. Over het algemeen luisteren meer mannen (70%) dan vrouwen (30%) naar podcasts.

Beluister de eerste aflevering van onze Commcast podcast!

Waarom podcasts inzetten?
Podcasts zijn een uitstekend communicatiemiddel om in te zetten voor jouw organisatie. Er zijn veel redenen om dit te doen:
Verdieping. Waar andere communicatiemiddelen soms beperkingen hebben qua aantal woorden, kun je in een podcast echt de diepte in. Het is een uitstekend middel om thought leadership te tonen en verdieping te bieden op een onderwerp.
Spontaniteit. Tegelijkertijd is er in een podcast ook ruimte voor een persoonlijk tintje en spontaniteit.
Hip en happening. Je sluit aan bij de behoefte van jouw doelgroep en de platforms waar ze toch al actief zijn.
Multi-inzetbaar in de klantreis. Van de attract fase tot en met het warm houden van bestaande klanten. Ook voor wat meer leadgedreven organisaties kan het worden ingezet om conversie te verhogen.
Eenvoudig en snel. Podcasts zijn relatief eenvoudig, snel en met een korte doorlooptijd te maken. Inhoudelijke experts hebben weinig voorbereidingstijd nodig.
Hoe wij jou helpen met podcasts?
Sterk Werk loodst jouw organisatie door alle fasen van het podcasttraject heen: