Training Sterk Werk
Hoe bereik ik Generatie Z?
Content maken die aansluit bij jongeren
Hoe bereik je Generatie Z (mensen geboren tussen 1995 en 2015)? Een generatie die niet of nauwelijks nieuws en informatie via klassieke media (Radio, TV, kranten, tijdschriften, enzovoorts) verzamelt. Ze zijn namelijk groot geworden met internet, sociale media en online technologie. Ze hebben absoluut geen affiniteit met traditionele, analoge media.
Was elektronica voor eerdere generaties een luxe; voor Gen Z is het hun manier van leven. Wie de Gen Z’ers wil bereiken en aan zich wil binden, moet zich eerst grondig in hun waarden en gewoonten verdiepen. Dat vereist communicatief maatwerk.
Om daarin te voorzien, ontwikkelde Sterk Werk Communicatie een Gen Z-training. De training is ontwikkeld in samenwerking met jonge studenten en ervaren trainers van Sterk Werk Communicatie.
In onze nieuwe training geven we zowel praktische als theoretische handvatten voor het effectief gebruik van Gen Z-media.

Hoe ziet de eendaagse training er op hoofdlijnen uit?
Het begrijpen van de Gen Z: leren over hun demografische kenmerken, de waarden en de levensstijl van de Gen Z, hoe zij informatie verzamelen en hoe zij communiceren.
Hoe te communiceren via sociale media, welke platforms populair zijn bij de Gen Z, hoe gebruik je deze platforms effectief om deze doelgroep daadwerkelijk te bereiken?
Hoe gebruik je beelden en video’s om de aandacht te trekken en vast te houden, hoe zet je Instagram, TikTok, YouTube en andere visueel gerichte platforms effectief in?
Hoe kan je samenwerken met influencers die populair zijn bij de Gen Z en hoe integreer je dit in de corporate communicatiestrategie van een organisatie?
En uiteraard heel veel oefenen met sociale media door gebruik te maken van beelden, teksten en muziek.